21 آذر 1396 - 16:55

هشدار کمیسیون اوراق بهادار آمریکا درباره بیت کوین

کمیسیون اوراق بهادار آمریکا در روز دوشنبه اخطاریه ای رسمی به سرمایه گذاران مبنی بر مخاطرات سرمایه گذاری در بیت کوین را منتشر کرد.
کد خبر : ۷۸۹۲۲
U.S. Securities and Exchange Commission

به گزارش ایبِنا، به نقل از سنا، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا در هشداری به سرمایه گذاران، مخاطرات سرمایه گذاری در کریتوپرنسی ها را اعلام کرد و گفت معاملات و عرضه های عمومی این ارزها به عنوان دارایی های نوظهور بر خلاف قوانین فدرال اوراق بهادار است.


بر اساس این گزارش، این هشدار هنگامی اعلام شد که یک رستوران تصمیم به عرضه اولیه کریپتوکرنسی کرد. ناظران بازار (واچ داگ) به سرپرستی جی کلایتون ساعتی پس از اعلام این عرضه، آن را متوقف کردند.


عرضه اولیه کریتوکرنسی ها یا همان ICO این امکان را به استارتاپ ها می دهد تا با استفاده از تکنولوژی کریپتوکرنسی ها مثل بلاک چین، سرمایه خود را با انتشار توکن برای سرمایه گذاران، افزایش دهند. این عرضه ها در سال های اخیر بسیار مورد استقبال بوده اما اطلاعات کافی از همه آنها در دسترس نیست.


واکنش سریع کمیسیون اوراق بهادار آمریکا


عکس العمل بسیار سریع کمیسیون اوراق بهادار آمریکا در روز دوشنبه بسیار مهم بود به این دلیل که نشان داد این نهاد کاملا به معاملات این ارزها و عرضه های اولیه آن توجه دارد.


کلایتون در این اخطاریه اعلام داشت: نگرانی های زیادی در خصوص کریپتوکرنسی ها و بازار عرضه های اولیه آن معطوف شده است. به نظر می رسد سرمایه گذاران در این میان بدون حامی مانده اند و امکان کلاهبرداری در این زمینه بسیار زیاد است.


در این اخطاریه آمده است: اگر در موقعیت سرمایه گذاری قرار گرفتید یا احساس کردید موقعیت معامله ای بسیار مهمی نصیبتان شده از ریسکی که سرمایه خود را با آن مواجه کرده اید برحذر باشید.


جلوگیری از کلاهبرداری


وی ادامه داد: بسیاری از معاملات کریپتوکرنسی ها با قوانین کمیسیون اوراق بهادار آمریکا مغایرت دارد و این نهاد کاملا بر این معاملات تمرکز داشته است تا هرکجا که لازم است از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کند.


این در حالی است که، روز دوشنبه کمیسیون اوراق بهادار آمریکا یک عرضه اولیه ارزهای دیجیتال را متوقف کرد و آن را مطابق با قانون ندانست.


برنامه رستوران مانچی در روز دوشنبه این بود که با عرضه اولیه توکن MUN بتواند در حدود ۱۵ میلیون دلار تأمین مالی کند، در حالی که با مخالفت SEC مواجه شد.


این شرکت با رستوران های زنجیره ای خود نیز وارد مذاکره شده بود که به ازای دریافت این توکن ها غذای مورد نیاز را به دارنده توکن تحویل دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر