28 آذر 1396 - 15:24
رییس جمهوری:

ارتباط آسان، ارزان و امن با حفظ حریم خصوصی از حقوق شهروندی است

رییس جمهوری با اشاره به اینکه بخشی از حقوق شهروندی مردم،ارتباط آسان،ارزان و امن باحفظ حریم خصوصی است،گفت:ازاول دولت یازدهم در مقابل فشارهای وارده ایستادگی کرده تا مردم بتوانند ارتباط سهلی داشته باشند.
کد خبر : ۷۹۲۴۳
حقوق شهروندی

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن روحانی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با اشاره به اقدامات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فکر می کنم امروز بخشی از حقوق شهروندی مردم، ارتباط آسان، ارزان و امن با حفظ حریم خصوصی است که مردم خواستار آن هستند.  


وی با اشاره به موانع و فشارهای وارده بر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فضای مجازی، افزود: در مقابل این فشارها از اول دولت یازدهم ایستادگی کردیم تا مردم بتوانند ارتباط سهلی را در حوزه های علمی، اطلاعاتی و ایجاد اشتغال داشته باشند که البته این فشار همچنان وجود دارد و ما همچنان ایستادگی می کنیم و به آقای جهرمی می گویم که ایشان باید بیاستد و مقاومت کند و بداند که همه دولت پشت سر ایشان است.


رییس کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه هرکسی با قلم خود نمی تواند برای سرنوشت مردم تصمیم بگیرد، اظهارداشت: اگر یک نفر در آب اصراف کرد باید با متخلف برخورد کنیم و نمی توانیم ملتی را از آب خوردم محروم کنیم چون فقط یک نفر تخلف می کند.


روحانی با تاکید بر اینکه برای ما اخلاق و آینده جوان ها بسیار مهم است، با تاکید بر اجرای طرح اینترنت و موبایل ویژه کودکان، تصریح کرد: ضمن اینکه باید برای فرهنگ، ایمان و آینده جوان ها فکر کنیم، این حق بزرگ ملی است که باید از آن حراست کنیم و تا روزی که خدا توفیق دهد و رییس جمهوری باشم، نخواهم گذاشت این کار در کشور انجام بگیرد.


وی افزود: همه کارهایی که دولت می خواهد انجام دهد با حمایت مردم امکان پذیر است. رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما فضای اینترنت امن، سالم و ارزان می خواهیم، تصریح کرد: اما درعین حال فضای امنیتی نمی خواهیم که برویم ببینیم در زندگی و امور خانوادگی مردم چه خبر است و آن دوره گذشت که چه کسی به چه کسی پیامک زد و چی گفت؟ رها کنیم، دست برداریم، مردم را آزاد بگذاریم.


رییس کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه دولت دوازدهم از فضای مجازی، اینترنت و ارتباط مردم با دنیا حراست خواهد کرد، گفت: وزیر ارتباطات قول می دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر