29 آذر 1396 - 08:23

قاچاق کالا از سوزن تا هواپیما

یک نماینده مجلس معتقد است قاچاق کالا از سوزن تا هواپیما در کشور ما وجود دارد.
کد خبر : ۷۹۲۶۵
قاچاق

به گزارش ایبِنا، امیر خجسته در برنامه تیتر امشب سیما گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید برای مردم ملموس باشد. برگزاری جلسات فقط مقدمات کار است و اینکه گفته می شود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خروجی نداشته به نظر بنده درست است.


این نماینده مجلس افزود: ما شاهدیم که کالای قاچاق از مبادی مختلف وارد کشور می شود و تولید ما را فلج کرده است. منویات رهبری زمانی عملی می شود که جلوی قاچاق کالا گرفته شود.
وی ادامه داد: قاچاق کالا از سوزن تا هواپیما در کشور ما وجود دارد. ستاد مبارزه با قاچاق کالا از نظر بنده ستاد همراهی با قاچاق کالاست؛ این ستاد برنامه منظمی ندارد و از مبادی رسمی قاچاق کالا می شود.


وی در ادامه با طرح این سوال که اگر قاچاق از مبادی رسمی وارد می شود، آیا با وجود ستاد مبارزه با کالا و ارز باید این اتفاق بیفتد؟ تصریح کرد: وقتی فقط کالای خارجی وارد می شود مردم شغل خود را از دست می دهند و تولید کاهش می یابد.


همچنین سیدعلی معصومی نیز در این برنامه در خصوص تعداد جلسات تشکیل شده ستاد مبارزه با قاچاق کالا در یکسال اخیر تصریح کرد: معیار عملکرد این ستاد تشکیل جلسه نیست و جلسه ها بیشتر در صورت لزوم تشکیل می شود که خردادماه امسال آخرین جلسه این ستاد بود.


مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دلیل آن نیز تغییر اعضای این ستاد بود که ما منتظر بودیم ساختار و نفرات جدید تثبیت شوند تا کار خود را به صورت رسمی آغاز کنند. در یکسال اخیر جلسات به طور مستمر و منظم با حضور همه اعضا تشکیل شده و در این جلسات ستاد وزرا و معاونان آنان نیز حضور داشتند.


معصومی ادامه داد: ما نمی توانیم کارآمدی خود را به کمیت جلسات مرتبط بدانیم، این در حالی است که ستاد با قوت به کار خود ادامه می دهد. وی درباره برخی شایعات درباره اداره شدن این ستاد بدون رییس گفت: اینطور نیست و رییس این ستاد با وجود داشتن سمتی دیگر، اما در مسئولیت خود در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایفای نقش می کند.


وی با تاکید بر علمی شدن مباحث مطروحه در این نشست تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۲ حجم کالاهای قاچاق ۲۵ میلیارد دلار بوده که در حال حاضر بسیار کاهش یافته است. وی سپس به مقایسه حجم کشفیات قاچاق در سال های اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال ۹۴، رشد کشفیات قاچاق از حدود ۹ میلیارد دلار به حدود ۱۷ میلیارد دلار رسیده که رشدی بسیار چشمگیر است.


برچسب ها: قاچاق قاچاق کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر