05 دی 1396 - 13:57

بازدید جهرمی از روند ثبت‌نام و دریافت کارت ملی هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد عدم پایداری و قطعی مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر اعلام کرد: بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.
کد خبر : ۷۹۶۰۱
جهرمی

به گزارش ایبِنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام  با بیان اینکه در ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه کردم، نوشت: اول اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام مند نیست.  


وی با اشاره به گفته یکی از حاضران افزود: یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی ۲۵ هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزارتومانی اخذ می‌شد.  


آذری جهرمی تصریح کرد: از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.  


عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دومین موضوع را عدم پایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر اعلام کرد که باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه در زمان مشخص شده بلاتکلیف و معطل باشند، اظهارداشت: طی تماسی با رییس محترم سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانی‌های نرم افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.


بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور خاطر نشان کرد: به طور کلی شکایات مردم به جا و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پُرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روال های فعلی، فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر