اختلاس گران چینی ۱۱۲ میلیون دلار به صندوق بیت المال بازگرداندند

مقامات چین اعلام کردند که ۴۵۰ نفر که در ۲۸ استان این کشور از صندوق های دولتی سوء استفاده کرده بودند، مجبور به بازگردان ۱۱۲.۲ میلیون دلار به خزانه دولت کردند.
کد خبر : ۷۹۸۰۲
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، مقامات چین اعلام کردند که در راستای بخشی از تحقیقات انجام گرفته در چارچوب برنامه کاهش فقر ملی صورت گرفت، ۷۳۰ میلیون یوآن معادل ۱۱۲.۲ میلیون دلار اختلاس به صندوق ها بازگردانده شدند.


در همین حال وزارت دارایی و «شورای دولتی دفتر گروه پیشگام کاهش فقر و توسعه» چین اعلام کردند که با انجام بازرسی از صندوق های دولتی در ۲۸ استان این کشور، تقریبا ۴۵۰ نفر متهم به سوء استفاده از صندوق ها شناخته شده و مبالغ اختلاس شده را به صندوق باز گرداندند، اما در این گزارش به چگونگی سوء استفاده از صندوق ها اشاره ای نشده است.


همچنین دولت چین وعده داده تا سال ۲۰۲۰ میلادی فقر را در این کشور ریشه کن کند و در حال حاضر ۷۰ میلیون چینی در زیر خط فقر زندگی می کنند. این در حالی است که کارشناسان بر این باور هستند که اجرای طرح ریشه کن کردن فقر در چین بیش از زمان اعلام شده، طول می کشد. البته چین طی ۴ سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار برای کاهش فقر در این کشور هزینه کرده است. بر همین اساس اداره حسابرسی ملی چین اعلام کرد که تاکنون ۹۷۰ نفر به دلیل سوء استفاده و اختلاس از صندوق های ملی این کشور در راستای طرح کاهش فقر، مجازات شده اند.


این اداره دولتی چین اعلام کرد، ۱۰۱ هزار و ۸۰۰ نفر از فهرست افراد تهیدست حذف شده اند. پیش از این پکن متعهد شده بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی برای کاهش فقر در راستای برنامه ملی این کشور ۱۳.۲۲ میلیارد دلار هزینه کند که بیشتر این هزینه ها برای پروژه های زیرساخت، تخصیص یارانه برای آموزش و بخش درمان هزینه می شود.


برچسب ها: دلار چین اختلاس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر