16 دی 1396 - 14:45
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش پیدا کند

فریدون احمدی گفت:لازم است نگاه ویژه ای به بانکهای توسعه‌ای داشته باشیم و سرمایه این بانک ها به ویژه بانک صنعت ومعدن را افزایش دهیم تا این بانک بتواند حداقل بخشی ازمشکلات سرمایه در گردش صنایع راحل کند.
کد خبر : ۸۰۰۴۲
بانک صنعت و معدن
به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن وی این راهکار را یک مسیر اجتناب ناپذیر و البته مفید برای توقف دور باطل رکود صنعت و مطالبات معوق بانک ها دانست و گفت: توجه کنیم که بانک توسعه ای کویت ۱۴ میلیارد دلار سرمایه دارد در حالی که سرمایه بانک صنعت و معدن ایران ۷۰۰ میلیون دلار است!

این نماینده مجلس افزود  : متاسفانه شرایط اقتصاد کشور به گونه ای است که از یک سو بانک ها به دلیل اینکه مطالبات معوقشان دچار مشکل است، بسیار محتاطانه عمل می کنند و از سوی دیگر بیشتر صنایع و کارخانجات ما نیازمند سرمایه در گردش هستند.

احمدی تصریح کرد: نتیجه این کشمکش ها این شده که صنعت کشور روز به روز بر مشکلاتش اضافه می شود و لذا دولت باید تدبیری عاجل برای این وضعیت بیندیشد چرا که این دور باطل تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و موجب تعطیلی تولید و از دست رفتن اشتغال مملکت به ویژه در صنایعی مثل فولاد که سرمایه بر است خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر