هیات بررسی و تطبیق مجلس ۲۶ مصوبه دولت را تایید کرد

در جلسات هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در تاریخ ۲۵ آذر ماه تا ۱۶ دی ماه، از مجموع ۲۷ تصویب نامه دولت، تعداد ۲۶ مصوبه مغایر با قوانین شناخته نشد.
کد خبر : ۸۰۰۷۶
مجلس

به گزارش ایبِنا، در جلسات هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین از تاریخ ۲۵ آذر ماه ۹۶ تا ۱۶ دی ماه ۹۶ از مجموع ۲۷ تصویبنامه دولت، تعداد ۲۶ مصوبه عدم مغایر و ۱ مصوبه به شرح ذیل مغایر قوانین شناخته شد، مغایرت مصوبه ذیل به دولت ابلاغ شد.


تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۱۳۵۸۱/ت ۵۴۸۹۱ هـ مورخ ۱۳ آذر ماه ۹۶، موضوع: «مجوز فروش و جایگزینی ساختمان مرکز اسلامی شهر وین»، «علاوه بر ذیل ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور – مصوب ۱۳۶۶ – که مقرر می دارد: «وجوه حاصل از فروش ... باید به حساب درآمد کشور واریز شود»، به موجب ذیل ماده ۱۳ همین قانون نیز، وجوه واریز شده با قطع نظر از نحوه و منشأ تحصیل آن باید منحصراً برای مصارف عمومی و به موجب قانون، به مصرف برسد، بنابراین، متن مصوبه از این حیث که بدون هرگونه تصریح به لزوم واریز وجوه حاصل از فروش به حساب درآمد عمومی کشور، وزارت امور خارجه را بابت خرید ساختمان جایگزین مجاز به دخل و تصرف در آن نموده است، مغایر قانون است. »


برچسب ها: مجلس دولت فروش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر