کشف قیمت ۹۲۲ هزار ریالی «اخزا۶۰۱»

نخستین روز کاری فرابورس در هفته جاری با داد و ستد بیش از ۳۲۹ میلیون ورقه به ارزش یک‌ هزار و ۵۸ میلیارد ریال دنبال شد که نسبت به روز معاملاتی قبل از افزایش حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.
کد خبر : ۸۰۳۹۶
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در جریان بازار امروز شنبه ۲۳ دی ماه شاخص کل فرابورس با ۱۰ واحد رشد به ارتفاع ۱۰۸۷ واحدی رسید که عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای پتروشیمی و پالایشی رقم خورد.


بر این اساس نمادهای معاملات «مارون»، «زاگرس»، «دماوند»، «شراز»، «شاوان» و «شرانل» تا سطح حداکثر ۶.۶ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند. این در حالی است که نماد «هرمز» از گروه فلزات اساسی تا حدود ۰.۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص کل فرابورس داشت.


با صعود امروز آیفکس بازدهی این نماگر از ابتدای سال به ۲۳ درصد رسید. نگاهی به مبادلات انجام شده در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس نیز نشان می‌دهد مبادله ۱۰۱ میلیون سهم، ارزش ۲۵۴ میلیارد ریالی این میزان مبادلات را رقم زده است و به ترتیب نمادهای «ذوب» و «سمگا» بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار تجربه کرده‌اند.


در جریان معاملات بازار همچنین شاهد بازگشایی نمادهای «فزرین»، «قاسم»، «اتکام»، «بنو» و «شتهران» بودیم. سهامداران همچنین امروز اقدام به دادوستد نزدیک به ۲۲۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵۶ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه کردند.


بازار اوراق تسهیلات مسکن


خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز ۷۷ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۷ میلیارد ریال را در میان خود دست به دست کردند و نماد تسه آذرماه ۹۶ همچون روزهای گذشته بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت. قیمت این اوراق در حال حاضر در بازه ۷۲۷ هزار تا ۷۴۸ هزار ریال مورد معامله قرار می‌گیرد.


کشف قیمت یک اخزای جدید


این گزارش می افزاید : طبق برنامه امروز عرضه اسناد خزانه اسلامی با نماد «اخزا۶۰۱» در بازار اوراق با درآمد ثابت برای نخستین بار عرضه و هر ورقه از آن ۹۲۲ هزار ریال کشف قیمت شد. این اوراق  هشتم مردادماه سال جاری منتشر شده و دارای سررسید یک‌ساله است. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز در مجموع ۴۵۵ هزار ورقه به ارزش ۴۱۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر