30 دی 1396 - 16:49

پلمب دفاتر واسطه صرافی‌ها مانع رونق سوداگری در بازار ارز

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پلمب دفاتر واسطه صرافی‌ها در بازار ارز کار قابل قبولی است و معاملات ارز باید در صرافی‌ها و بانک‌هایی که خدمات ارزی انجام می‌دهند، صورت گیرد.
کد خبر : ۸۰۷۵۰
بازار ارز

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی درباره پلمب دفاتر واسطه صرافی‌ها، گفت:اقدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در پلمب دفاتر واسطه صرافی ها در بازار ارز کار قابل قبولی است زیرا انجام معاملات ارز در دفاتر واسطه صرافی ها غیرقابل قبول است بنابراین باید معاملات ارز در صرافی‌ها و بانک‌هایی که خدمات ارزی انجام می دهند، صورت گیرد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:خرید و فروش ارز از طریق هر ساز وکار غیرقانونی به ایجاد رانت منجر می شود. در حال حاضر بخشی از قیمت دلار در بازار کاذب است چرا که نباید قیمت دلار براساس مولفه های اقتصادی تا این حد افزایش یابد.


نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: تجربه بیانگر این است که برخی از صرافی‌ها در قیمت سازی ارز تاثیرگذار بوده اند که نباید شرایط برای این کار فراهم شود چرا که رونق بازار سوداگری بازارهای مختلف کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب تحمیل گرانی بیشتر به مردم می شود.


کریمی در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت موثر بانک مرکزی بر فعالیت صرافی‌ها، تصریح کرد: بانک مرکزی باید در ارائه مجوز به صرافی ها ملاحظات را رعایت کنند تا رانت ایجاد نشود البته همزمان با ساماندهی صرافی ها باید بانک مرکزی شرایط را برای یکسان سازی نرخ ارز فراهم کند.


ضرورت نظارت موثر بانک مرکزی بر فعالیت صرافی‌ها


وی با تاکید بر اینکه نباید مجوز صرافی به برخی اشخاص خاص ارائه شود، افزود: باید براساس قانون، تعداد مجوزهای بیشتری برای راه‌اندازی صرافی‌ها ارائه و تمامی معاملات ارز با ساز وکار شفاف انجام شود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید بازار ارز با اعمال سیاست های اقتصادی و نظارتی بصورت مناسبی مدیریت شود به نحوی که تعادل نسبی در زمینه عرضه و تقاضا ارز حفظ شود.


برچسب ها: صرافی بازار ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر