03 بهمن 1396 - 09:39

ایران و مالزی بازیگران اصلی بانکداری اسلامی در جهان

طراح اکوسیستم فین تک در سازمان همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی گفت: ایران و مالزی بازیگردان بانکداری اسلامی در جهان هستند و اقتصاد ایران و مالزی هر دو در حال توسعه هستند.
کد خبر : ۸۰۹۲۴
هوی چنگ

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جینا هوی چینگ، طراح اکوسیستم فین تک در سازمان همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی در دومین روز از برگزاری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و سیستم های پرداخت، گفت: تمرکز ما متصل کردن کسب و کار دیجیتال به مردم و چگونگی ایجاد مزایا از طریق فین تک ها برای مردم است و فین تک ها می توانند برای مردم روستایی سودآور باشند.


وی اظهارداشت: ایران و مالزی بازیگردان بانکداری اسلامی در جهان هستند و اقتصاد ایران و مالزی هر دو در حال توسعه هستند. مالزی را به مرکز فین تک و تامین مالی جهان تبدیل خواهیم کرد. دستگاه های رگولاتوری خواهان وارد شدن به فین تک ها و آشنا شدن با این فناوری هستند. بانک مرکزی مالزی یک گروه فین تک برای خود ایجاد کرده تا اجازه دهد شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی سوال های خود را بپرسند و به طور کل مجوز های لازم را دریافت کنند.


طراح اکوسیستم فین تک در مالزی افزود: در مالزی قبل از اجرای مقررات مرتبط با فین تک ها از مردم خواسته می شود که نظرات خود را ارائه دهند. مالزی به دنبال جذب کارشناسان بین المللی فین تک است. از بانک ها سوال های سختی پرسیده می شود تا جایگاه آنها در مسیر فناوری مشخص شود. ایران دارای افراد مستعد زیاد بوده و منابع انسانی غنی دارد و می توان از این طریق فین تک ها را ایجاد کرد.


هوی چینگ گفت: مالزی به دنبال افتتاح آکادمی فین تک است و سال گذشته برنامه آموزشی را در اینباره تدوین کرده و کمیسیون امنیت مالزی در آن مشارکت دارد. همچنین مالزی به دنبال تدریس بانکداری بر اساس کتاب های اولیه نیست و ترکیبی از مدل های مختلف را به کار خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه می توان از هوش مصنوعی در رگ تگ برای شناسایی کلاهبرداری ها و ارجاع آن به بانک مرکزی استفاده کرد افزود: فین تک ها می توانند بدون بانک ها به کار خود ادامه دهند و اگر دستگاه ها به اکوسیستم در بلندمدت نگاه کنند می توان به پیشرفت های شگرفی در این حوزه دست پیدا کرد. در مالزی به کارگیری سندباکس به اینگونه است که دستگاه های نظارتی فناوری های شما را بهتر یاد بگیرند.


طراح اکوسیستم فین تک در مالزی اظهارداشت: یکی از راه های تامین مالی در مالزی به صورت همتا با همتا است که می توان به صورت آنلاین این کار را انجام داد. در مالزی می توان به صورت آنلاین سرمایه گذاری دیجیتال انجام داد. همچنین در مالزی ممنوعیتی درباره ارزهای رمزنگار وجود ندارد؛ اما قرار است که بزودی قوانینی در اینباره وضع شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر