03 بهمن 1396 - 18:09

ضرورت تشکیل نهاد بالادستی برای هماهنگی اجرای نظام مالی

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک عنوان کرد که بودجه بانک ها در ایران بالا نیست.
کد خبر : ۸۰۹۷۹
.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ابوطالب نجفی در نشست تخصصی بررسی یکپارچه سازی کسب و کارهای مختلف مالی اظهارداشت:‌ برخی معتقدند بودجه بانک‌ها بالا است، این در حالی است که در دنیا ۶ تا ۸ درصد درآمد را باید در بانک و موسسات مالی هزینه کرد، اما در ایران بنا بر آمار پژوهشکده این میزان ۲ تا ۲.۵ درصد است.


وی با بیان اینکه درآمد بانک‌ها از این جهت اهمیت دارد که باید در فناوری سرمایه‌گذاری داشته باشیم که در حال حاضر بودجه آن اندک است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس باید افرادی که کسب و کار این حوزه را دارند وارد عمل شوند.


نجفی تصریح کرد: یک نهاد بالادستی باید برای هماهنگی بانک‌، بورس و بیمه تشکیل شود. اگر این نهادها با یکدیگر هماهنگ شدند مشکلی نیست، در غیر اینصورت باید نیاز به نهاد بالا دستی از ناحیه دولت است.


همچنین امید ترابی در نسشت تخصصی بررسی یکپارچه سازی کسب و کارهای مختلف مالی، با بیان اینکه با سرویس همگرا بین بانک و بیمه و بازار سرمایه مخالف نیستم، اظهارداشت:‌ این همگرایی باعث ارایه سرویس بهتری به مشتری خواهد شد اما موضوعی که وجود دارد قابلیت فعالین این سه حوزه است.


وی افزود: رقابت فعلی این سه حوزه در خصوص رقابت‌های مشاع است اما در این مسیر دست بانک‌ها بسته بوده و این رقابتی باخت باخت برای بانک‌ها است. همیشه سخن از درآمدهای غیر مشاع بانک‌ها می‌شود، ولی چگونه باید وارد این کار شوند.


عضو هیات مدیره شرکت توسن خاطر نشان کرد:‌ بانک‌ها باید برای رقابت وارد این بازار شوند و با قوانین فعلی می توان سرویس‌هایی را در این راستا ایجاد کرد. ترابی در خصوص ضرورت این موضوع در این سه بازار باید اعتبار و ساختار فراهم شود اظهارداشت:‌ باید در عین حالی که تکنولوژی مهم است این سه بازار به هم نزدیک تر شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر