عرضه ۱۹ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی

عرضه ۱۹ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۶۰۵» به ارزش جمعا ۱۹ هزار میلیارد ریال روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس انجام می شود.
کد خبر : ۸۱۱۴۶
اسناد خزانه اسلامی

به گزارش ایبِنا، تاکنون ۶ مرحله اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال ۱۳۹۶ در نمادهای «اخزا ۶۰۱، ۶۰۲، ۶۰۳، ۶۰۴، ۶۰۵ و ۶۰۶» در فرابورس پذیرش شده که با عرضه اخزا ۶۰۶ در چهارم بهمن‌ماه، تنها عرضه اخزا ۶۰۵ باقی مانده بود تا دور عرضه‌ تمامی اخزاهای پذیرش شده در فرابورس تکمیل شود.


بر اساس این گزارش، دوشنبه نهم بهمن‌ماه شاهد عرضه ۱۹ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۶۰۵» به ارزش جمعا ۱۹ هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس خواهیم بود.


این سری از اسناد خزانه که ۲۶ مهرماه امسال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشرشده و دو روز دیگر در فرابورس عرضه می‌شود، دارای مدت ۱۴ ماهه است از این رو در آذرماه ۱۳۹۷ سررسید می‌شود. گفتنی است، پیش از این و در آخرین روز کاری هفته گذشته، معاملات «اخزا ۶۰۶» با سررسید دوساله به تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در بازار ابزارهای نوین فرابورس آغاز شد.


لازم به ذکر است، ۴ سری از اسناد خزانه اسلامی در نمادهای اخزا ۶۰۱، ۶۰۲، ۶۰۳ و ۶۰۵ در سال ۹۷ سررسید می‌شوند و تنهای دو سری از اخزاهای منتشرشده در سال ۹۶ یعنی اخزا ۶۰۴ و اخزا ۶۰۶ در سال ۹۸ سررسید خواهند شد.


برچسب ها: فرابورس اخزا عرضه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر