09 بهمن 1396 - 16:49

صدور دستورهای ویژه مالیاتی کرباسیان

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، دستورات ویژه ای برای ارتقاء سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی صادر کرد.
کد خبر : ۸۱۲۹۰
کرباسیان

به گزارش ایبِنا، در این بازدید مسعود کرباسیان که رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین وی نیز او را همراهی می‌کردند، از نزدیک در جریان قابلیت‌های عملیاتی و فنی بخش های اصلی طرح جامع مالیاتی شامل سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی، پورتال اینترنتی خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی و داشبورد گزارشات مدیریتی سامانه یکپارچه مالیاتی قرار گرفت.


بنا بر این گزارش، سامانه نقل‌ و انتقال املاک، واحدهای ( E- Tax) ایجاد شده در ادارات امور مالیاتی و چگونگی انتقال دانش فنی سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی از دیگر بخش‌های نمایشگاه دستاوردهای تحقق‌ یافته طرح جامع مالیاتی بودند که وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه از آن بازدید کردند.


گفتنی است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان بازدید از این نمایشگاه، ضمن بررسی فرایند رسیدگی به یک پرونده مالیاتی از مرحله ثبت‌نام، پردازش، رسیدگی، صدور قبوض مالیاتی و پرداخت آن، به صورت عملیاتی دستورات ویژه ای را به منظور ارتقاء سیستم صادرکرد.


کرباسیان در این بازدید، اقدامات و دستاوردهای طرح جامع مالیاتی را مناسب ارزیابی و تاکید کرد: پس از تکمیل زنجیره اطلاعات و استقرار کامل طرح جامع مالیاتی، کاغذ از کلیه فرایندهای مالیاتی حذف شود.


وی حذف کاغذ از کلیه فرایندهای مالیاتی را شاخص اصلی نظام مالیات الکترونیکی بیان کرد و گفت: با الکترونیکی شدن کلیه خدمات مالیاتی ضمن صرفه‌جویی در هزینه و وقت مودیان و همکاران مالیاتی، دیگر نیازی به حضور فیزیکی مودیان برای دسترسی به اطلاعات و انجام امورشان نخواهد بود و این امر درنهایت موجب رضایتمندی آنان خواهد شد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خواستار تکمیل زنجیره اطلاعات و پیاده‌سازی کامل طرح جامع مالیاتی شد و گفت: طرح جامع مالیاتی ‌باید کلیه خدمات الکترونیکی قابل ارائه نظام مالیاتی به مودیان اعم از مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش‌افزوده را در قالب یک «پنجره واحد» ارائه دهد.


کرباسیان پس از بازدید از دستاوردهای طرح جامع مالیاتی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رییس کل سازمان امور مالیاتی و همکاران وی گفت: انتظار می رود کمافی السابق با روحیه جهادی که از رییس کل سازمان امور مالیاتی سراغ داریم، بتوان با اجرای طرح جامع مالیاتی به افزایش شفافیت مالیاتی، عدالت مالیاتی و رضایت مندی مودیان دست یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها