ادامه سقوط شدید شاخص ها در بورس آمریکا

به دنبال سیر نزولی بازار سهام آمریکا در هفته گذشته، وال استریت این هفته خود را با رکورد تاریخی سقوط نزدیک به ۱۲۰۰ واحدی در شاخص صنعتی داو جونز آغاز کرد.
کد خبر : ۸۱۷۰۸
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، شاخص صنعتی داوجونز عصر دوشنبه (به وقت واشنگتن) با کاهش تاریخی ۱.۱۷۵ واحدی به  ۲۴.۳۴۵ واحد رسید.


به گفته کارشناسان، این بزرگترین سقوط یک روزه این شاخص است که از ۳۰ شرکت برتر بورس سهام نیویورک تشکیل شده و این در حالی است که شاخص داوجونز قبل از پایان معاملات تا نزدیک به ۱۵۰۰ واحد سقوط را نیز تجربه کرد اما در نهایت با یک هزار و ۱۷۵ واحد روز معاملاتی خود را به پایان رساند.


از سویی دیگر، شاخص داو جونز روز جمعه با کاهش ۶۷۷.۸۴  واحدی، در حالی رکورد زد که از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این اولین سقوط بیش از ۵۰۰ واحدی این شاخص بود.


افت چهار درصدی S&P۵۰۰


بر اساس این گزارش، شاخص مشهور دیگر وال استریت، یعنی S&P۵۰۰ نیز روز گذشته شاهد کاهش چشمگیری بود و در بیشترین افت یک روزه خود در ۷ سال گذشته، ۴.۱ درصد نزول نشان داد.


همچنین شاخص نزدک کامپوزیت نیز در حالی با ۳.۸ درصد سقوط به ۶.۹۷۶ واحد رسید که روز کاری قبل ۱.۹۶ درصد افت و رکورد بزرگترین سقوط یک روزه ۶ ماه گذشته را ثبت کرده بود.


گفتنی است سقوط شاخص بازارهای بورس آمریکا در دو هفته اخیر در حالی است که کاخ سفید بارها رکوردهای مثبت وال استریت را نشانه موفقیت دولت ترامپ تلقی کرده است.


کارشناسان این واکنش بازار اوراق قرضه آمریکا را با افزایش حقوق مرتبط می دانند و برخی نیز این موضوع را به احتمال افزایش نرخ پیشنهادی بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا «فدرال رزرو» ربط می دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر