دویچه بانک با پرداخت ۴.۴ میلیون دلار جریمه موافقت کرد

دویچه بانک آلمان برای حل و فصل کردن پرونده رسوایی دستکاری قیمت فروش اوراق قرضه به مشتریان خود با پرداخت ۴.۴ میلیون دلار موافقت کرد.
کد خبر : ۸۲۰۷۰
دویچه بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از وال استریت ژورنال، کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا اعلام کرد که دویچه بانک آلمان به دلیل عدم نظارت صحیح بر روی برخی از کارگزاران بورس خود که اقدام به گمراه کردن مشتریان در مورد قیمت اوراق قرضه می کردند، با پرداخت بیش از ۴.۴ میلیون دلار بمنظور حل و فصل کردن این پرونده موافقت کرد.


کارگزاران بورس دویچه بانک از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی با گمراه کردن مشتریان در مورد قیمت اوراق قرضه و فروش آنها به قیمت بالاتر اقدام به کسب سود غیر قانونی کرده بودند.


در همین حال کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا اعلام کرد که از مجموع جریمه بیش از ۴.۴ میلیون دلاری، ۳.۷ میلیون دلار به جبران خسارت مشتریان این بانک و ۷۵۰ هزار دلار هم به عنوان جریمه مدنی برای دویچه بانک در نظر گرفته شده است.


همچنین «بِن سولومون» رییس سابق محصولات تجاری دویچه بانک به یکسال ممنوعیت از حضور در صنعت بورس و پرداخت جریمه ۱۶۵ هزار دلاری محکوم شد. البته وی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل سوء رفتار از سوی این بانک آلمانی اخراج شده بود.


بر همین اساس، سخنگوی دویچه بانک گفت: این بانک همکاری گسترده ای را با کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا در راستای تحقیقات این نهاد آمریکایی داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر