30 بهمن 1396 - 12:42

تدوین لوایح پنجگانه رفع خلاهای حقوقی فناوری اطلاعات

معاون رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: پنج لایحه با جمع بندی اولویت ها و با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و همچنین جمع بندی نظرات کارشناسان برای رفع خلاء های حقوقی حوزه فناوری اطلاعات تدوین شد.
کد خبر : ۸۲۳۹۲
قربانی

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل معاون سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه سابقه قانونگذاری در این حوزه به سال ۵۹  برمی گردد، اظهارداشت: در این سال مصوبه تاسیس شورای عالی انفورماتیک به تصویب رسید و تاکنون قوانین مختلفی مانند شبکه های اطلاع رسانی، قانون تغییر وزارت پست و تلگراف و تلفن به ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، جرایم رایانه ای و آیین دادرسی الکترونیک را داشتیم.


وی تاکید کرد: بسیاری از مصوبات نهادهای بالادستی در این حوزه اگر تبدیل به قوانین مشخصی نشود امکان استیفای حقوق و مسوولیت های بازیگران و ذینفعان این حوزه وجود ندارد. معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به رشد فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در جامعه افزود: با توجه به اینکه در این حوزه خلاء های حقوقی وجود دارد و چالش هایی را در این حوزه ایجاد کرده است، از ۳ سال گذشته مطالعاتی با بررسی تجربیات گذشته انجام شده که منجر به تهیه ۵ لایحه در این حوزه شده است.


باقری اصل حمایت از داده ها، تراکنش های الکترونیک، حکمرانی الکترونیک، شناسه های الکترونیک و حقوق مسوولیت ارایه دهندگان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات را ۵ لایحه تهیه شده در این حوزه اعلام کرد. وی تصریح کرد: این ۵ لایحه با جمع بندی اولویت ها و با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و با جمع بندی نظرات کارشناسان این حوزه تدوین شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر