14 اسفند 1396 - 16:10
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سوال از رییس جمهوری در دستور کار مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست مشترک امروز اعضای کمیسیون اقتصادی و سوال کنندگان با حضور نمایندگان رییس جمهوری در کمیسیون اقتصادی و قرار گرفتن سوال از رییس جمهوری در دستور کار این کمیسیون خبر داد.
کد خبر : ۸۳۰۷۵
پورابراهیمی

به گزارش ایبِنا، محمدرضا پور ابراهیمی درباره نشست مشترک امروز اعضای کمیسیون اقتصادی و سوال کنندگان با حضور نمایندگان رییس جمهوری در کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: محور سوالات دومین سری، سوال از رییس جمهوری که امروز در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بود، درباره مواردی از جمله قاچاق کالا، بیکاری، رکود، بازار ارز و عدم همکاری نظام بانکی خارج از کشور با نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران بود.


وی افزود:  بخشی از این جلسه ۴ ساعته، به تبیین موضوعات و سوالات و بخشی به پاسخ نمایندگان دولت اختصاص داشت.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: آنچه در این جلسه درباره آن بحث و گفتگو شد، از جمله مباحثی مثل قاچاق کالا که به یکی از معضلات جدی کشور که پیش از در محورهای مختلف در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آن بحث شده بود. موضوعی که علی رغم تلاش های دولت به دلیل عدم اجرای قانون، شرایط نامناسبی در این حوزه مشاهده می شود.


این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث بازار ارز نیز انتقادهای جدی وارد بود و نسبت به عملکرد فعلی بانک مرکزی و اقدام های اخیر این بانک در خصوص بازار ارز و تبعات آن در حوزه نظام بانکی، بازار و فعالیت های اقتصادی کشور بحث و بررسی انجام شد و نسبت به تبعات آن در صورت ادامه این روند در سال ۹۷ هشدار داده شد.


به گفته وی روال پیگیری و سوال از رییس جمهوری به این شکل است گزارش جلسه تا فردا جمع بندی و به هیات رییسه در قالب گزارش اعلام خواهد شد.


پور ابراهیمی افزود: براساس آییین نامه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، پس از اعلام وصول گزارش کمیسیون اقتصادی در صورتی که تعداد نمایندگان درخواست کننده سوال از حداقل ۷۳ نفر کمتر نباشد نسبت به اعلام وصول آن در صحن علنی اقدام خواهد شد و رییس جمهوری ظرف یک ماه موظف است زمانی را برای حضور در صحن علنی پاسخ به سوالات و استماع گزارش کمیسیون اقتصادی اختصاص دهد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: درحالی که افراد درخواست کننده سوال کمتر از ۷۳ نفر باشد موضوع سوال از دستور کار هیات رییسه مجلس خارج خواهد شد و احراز اینکه سوال از رییس جمهوری ظرف هفته آینده به صحن خواهد آمد یا خیر، بر عهده هیت رییسه است.


وی تاکید کرد: ضمن اینکه گزارش قبلی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره موسسات غیر مجاز به هیت رییسه ابلاغ شده که نظر نهایی درباره عدم حد نصاب رسما اعلام شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر