15 ارديبهشت 1397 - 09:57

بارسلونا ارز دیجیتال به ارزش یک یورو منتشر کرد

شهر بارسلونای اسپانیا از ارز دیجیتال خود با نام REC رونمایی کرد که معادل یک یورو است.
کد خبر : ۸۵۳۹۳
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، شهر بارسلونای اسپانیا، ارز انحصاری خود را با نام REC منتشر کرد که شهروندان بارسلونایی می توانند آن را در ۱۰ محله استفاده کنند؛ ضمن اینکه انتظار می رود استفاده از آن در مناطق بیشتری رواج پیدا کند.


نام این ارز به زبان محلی به معنی «منبع اقتصادی شهروندان» است که تجارت محلی را به وسیله ساکنین بارسلونا برای خرید از مغازها ارتقاء می دهد. پرداخت ها از طریق این ارز به صورت مستقیم با گوشی هوشمند انجام می گیرد.


نرخ ارز REC برابر است با یورو؛ اما در مراحل اولیه انتشار و معرفی آن، مغازه دارها فقط مجاز به داد و ستد این ارز به یورو هستند. ارز REC به عنوان بخشی از برنامه اقدامات نوآورانه شهری اروپایی است که به دنبال ایده سطح حداقل درآمدی تضمین شده به تمام ساکنین دنبال می شود؛ ضمن اینکه اتحادیه اروپا هم خواهان اجرای این طرح در تمام کشورها عضو این اتحادیه است.


به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، به کارگیری چنین شیوه پرداختی باعث توانمند شدن مردم در به کارگیری ابزارهای دیجیتال در داد و ستد می شود و پول فقط در داخل جامعه صرف می شود و در جامعه باز سرمایه گذاری می شود. همچنین کشورهای ضعیف تر هم به لحاظ اقتصادی می توانند از این ابزاراها سود ببرند.


بر پایه این گزارش، طرح آزمایشی استفاه از ارز دیجیتال REC تا اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت آزمایشی در بارسلونا انجام خواهد گرفت و در صورتی که موفقت آمیز باشد، تداوم پیدا می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر