23 ارديبهشت 1397 - 09:23

بورس انرژی میزبان عرضه برق نیروگاه‌های طوس، ارومیه و کازرون

نیروگاه‌های طوس، ارومیه و کازرون کالای برق خود را با دوره تحویل هفتگی اردیبهشت و ماهانه خرداد ماه روز جاری در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می کنند.
کد خبر : ۸۵۷۷۱
نیروگاه

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی در اولین روز معاملاتی هفته جاری کالاهای «آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت تبریز، بوتان، پروپان و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام» را در رینگ داخلی و «سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت اراک» به مقصد ارمنستان را در رینگ بین الملل عرضه کرد.


همچنین حجم کل معاملات صورت‌گرفته به معادل ۱۱.۲۰۰ تن و به ارزش ۳۱۴ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال رسید. از سویی دیگر در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد «سمپنا ۷۰» هزار قرارداد به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


اوراق بهادار قابل معامله


در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بیش از ۳ میلیون و ۱۴۸ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


بازار برق


افزون بر این، امروز بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۵۰۰.۶۰۱ قرارداد معادل ۷  میلیون ۲۳۶ هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال بود و نماد بارپایه و میان باری با قیمت ۳۰۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


رفت و آمد نمادها


همچنین در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۱۶ تیر ۹۷ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۷ اردیبهشت ۹۷ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر