24 ارديبهشت 1397 - 16:18

آیفکس ۱۰۹۰ واحدی شد

معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس با بیش از ۸ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۹۰ واحدی ایستاد.
کد خبر : ۸۵۸۸۶
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس نیز شاهد جابه‌جایی نزدیک به ۲۳۶ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۱۴ میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «ذوب» با بیش از ۶۴ میلیارد ریال ارزش و بیش از ۸۲ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.


همچنین در روزی که گذشت بیش از ۸۳۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹۵ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جا به‌ جا شدند. شایان ذکر است فروش تمامی حق تقدم استفاده نشده شرکت صنایع پتروشیمی زنجان (سهامی عام) در نماد معاملاتی (زنجانح ۱)، منجر به توقف نماد معاملاتی مذکور شد و این نماد با بیش از ۷۰۹ میلیون معامله سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در معاملات امروز بازارهای فرابورس به خود اختصاص داد.


امروز همچنین معامله بیش از ۴ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۶۳ میلیارد ریال رقم خورد. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز نزدیک به دو میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت ۷۵۶ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۶۶۴ میلیارد ریال، «اشاد ۹۴» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.


از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، ۳۳ هزار سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش نزدیک به ۱۳۶ میلیون ریال معامله شد. نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۹۰ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۹۶ با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.


در میان نمادهای فرابورسی نیز، ۳ نماد «ذوب»، «ثتران» و «سرچشمه» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «ذوب» و «هرمز» با بیش از ۳ واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر