رشد ۳ درصدی ارزش معاملات بورس

طبق آمارهای منتشر شده از سوی بورس تهران، ارزش بازار بورس تهران در خرداد امسال به میزان ۴۸۴.۸۶۱ میلیارد ریال رشد، برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و به ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۸۷۷۲۶
بورس

به گزارش ایبِنا، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در طی ۱۸ روز کاری خرداد امسال در مقایسه با اردیبهشت گذشته، ۳ درصد افزایش یافت و از ۶۶.۹۱۵ میلیارد ریال به ۶۹.۱۰۹ میلیارد ریال رسید.


حجم سهام معامله شده از ۲۳.۸۳۲ میلیون سهم به ۲۴.۹۴۹ میلیون سهم معادل ۵ درصد افزایش یافت. طبق این گزارش، از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۰۴۷ میلیون سهم و ۲.۲۲۱ میلیارد ریال بوده است.


این گزارش می افزاید: در خرداد امسال دفعات معاملات سهام نیز برابر با ۴۴ درصد در مقایسه با پایان اردیبهشت گذشته افزایش یافت و از ۱۰۳۸هزار دفعه به ۱.۴۹۹ هزار دفعه بالغ شد. شاخص بورس نیز در این مدت به میزان ۱۳.۶۴۵ واحد برابر با ۱۴.۳ درصد افزایش یافت و از ۹۵.۲۲۷ واحد به ۱۰۸.۸۷۳ واحد رسید.


ارزش بازار بورس تهران در خرداد ماه ۹۷ به میزان ۴۸۴.۸۶۱ میلیارد ریال رشد برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و از ۳.۷۲۷.۸۶۵ میلیارد ریال به ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال رسید. براساس معاملات نرمال هم در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۲۱.۷۴۹ میلیارد ریال و معادل ۴۴ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۲۸.۰۸۸ میلیارد ریال و در حدود ۵۷ درصد از کل فروش ها بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر