03 مرداد 1397 - 15:57

رشد شاخص‌ها در وال استریت

به کمک اتخاذ سیاست های محرک اقتصادی در چین و انتشار صورت درآمدهای شرکت های آمریکایی، روندی صعودی بورس های جهانی امروز نیز ادامه یافت.
کد خبر : ۸۸۹۶۲
بورس خارجی

به گزارش ایبِنا، در اروپا شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷ درصد افزایش به ۷۷۰۹.۰۵ واحد رسید و شاخص "دکس" آلمان با جهش ۱.۱ درصدی سطح ۱۲۶۸۹.۳۹ واحدی را به ثبت رساند. در پاریس نیز شاخص "کک" با یک درصد افزایش در سطح ۵۴۳۴.۱۹ واحدی بسته شد.


در معاملات دیروز بورس وال استریت، شاخص ها با قدرت بالا رفتند: شاخص "داوجونز" ۰.۷ درصد و شاخص " اس اند پی ۵۰۰" ۰.۵ درصد بالا رفتند تا سطوح ۲۵۲۴۱.۹۴ واحدی و ۲۸۲۰.۴۰ واحدی را به ثبت برسانند. با این حال شاخص "نزدک" در عملکردی عجیب و برخلاف انتظار با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۸۴۰.۷۷ واحد رسید.


دیوید چیتهام- تحلیلگر ارشد معاملات موسسه "ایکس تی بی" گفت: بازارهای جهانی با شنیدن دو خبر مثبت یکی از دولت چین و دیگری از بخش خصوصی آمریکا در حال بالا رفتن هستند.


با این حال نگرانی از جنگ تعرفه ها هنوز بر بورس‌های جهانی سایه افکنده است. امروز ژان کلود یونکر- رئیس کمیسیون اروپا با دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا از کنترل خارج شدن اوضاع و اقدامات متقابل بین آمریکا و اتحادیه اروپا در روابط تجاری جلوگیری شود.


در بورس های آسیایی نیز روز خوبی برای معامله گران رقم خورد: شاخص " نیک کی ۲۲۵" به عنوان مهم ترین شاخص بورسی آسیا با ۰.۵ درصد افزایش در سطح ۲۲۵۱۰.۴۸ واحد بسته شد. در چین هم شاخص " هانگ سنگ" هنگ کنگ ۱.۴ درصد بالا رفت و به ۲۸۶۶۲.۵۷ واحد رسید. شاخص "شانگهای کامپوزیت" نیز با ۱.۶ درصد افزایش در سطح ۲۹۰۵.۵۶ واحدی بسته شد.


در بازار ارز دلار به جز یورو در برابر سایر همتایان مهم ارزی خود روندی کاهشی داشت به گونه ای که هر پوند از ۱.۳۱۰۱ دلار به ۱.۳۱۴۴ دلار رسید و هر دلار از ۱۱۱.۳۵ ین به ۱۱۱.۲۰ ین کاهش یافت. هر یورو از ۱.۱۶۹۲ دلار به ۱.۱۶۸۲ دلار کاشه یافت. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳۸ سنت افزایش به ۷۳.۴۴ دلار و هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۶۳ سنت افزایش به ۶۸.۵۲ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر