10 مرداد 1397 - 17:59

آیفکس ۱۴۲۸ واحدی شد

شاخص کل فرابورس در آخرین روز کاری هفته نیز با رشد ۲.۴۵ درصدی معادل ۳۴ واحد، رکورد دیگری را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱۴۲۸ واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۸۹۳۲۷
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در دهمین روز از مردادماه ۹۷ شاخص کل فرابورس با اهرم مثبت ۱۷ و ۱۳ واحدی به ترتیب از جانب نمادهای «مارون» و «زاگرس» موفق به فتح رکوردی دیگر در تاریخچه نزدیک به ده‌ساله خود شد.


معاملات روزانه فرابورس نیز در روز جاری با دادوستد بیش از ۹۵۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال دنبال شد که ۷۲ درصد از حجم و ۵۸ درصد از ارزش کل معاملات فرابورس به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.


بدین ترتیب این دو بازار میزبان دست به دست شدن نزدیک به ۶۹۹ میلیون سهم بودند که این حجم از دادوستدها ارزشی بالغ بر یک هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال را به ثبت رساند. ادامه مبادلات سهام در بازار پایه نیز به نقل‌ و انتقال بیش از ۲۴۹ میلیون سهم در تابلوهای الف، ب و ج این بازار انجامید که ارزش این معامله‌ها به ۳۷۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال رسید.


نگاهی به دادوستد اوراق در روز جاری نیز نشان می‌دهد که در بازار اوراق با درآمد ثابت، معامله گران بیش از ۹۴۶ هزار ورقه معاملاتی را به ارزش ۷۵۶ هزار ریال دست به دست کرده‌اند که بیشترین استقبال آنان مربوط به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۶۰۷» بوده است.


اوراق تسهیلات مسکن


خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن نیز در آخرین روز کاری هفته منجر به ثبت معامله ۷۸ هزار و ۵۴۶ ورقه تسه به ارزش افزون بر ۵۱ هزار میلیارد ریال انجامید و اوراق امتیاز تسهیلات مسکن فروردین‌ماه ۹۷ با بیشترین قیمت یعنی ۶۷۰ هزار ریال مبادله شد که قیمت این اوراق نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است.


در نهایت نگاهی به جدول افزایش و کاهش قیمت نمادهای فرابورسی حاکی از آن است که نماد «اوان» از گروه اطلاعات و ارتباطات، بیشترین رشد قیمت و در سمت مقابل نماد «دی» متعلق به بانک دی بیشترین افت قیمت را تجربه کرده است.


لازم به یادآوری است که تعداد ۹۹ میلیون واحد از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری اندیشه‌ورزان صبا تامین از روز شنبه ۱۳ مردادماه به مدت ۵ روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود. نحوه این پذیره‌نویسی به قیمت ثابت (معادل ارزش مبنا) و ارزش مبنای هر واحد نیز ۱۰ هزار ریال است.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر