16 مرداد 1397 - 16:44

آیفکس ۱۵۳۲ واحدی شد

شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۴ واحد رشد به ۱۵۳۲ واحد رسید.
کد خبر : ۸۹۵۸۸
99

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس پس از تجربه یک دوره رشد همراه با شتاب، امروز افزایش ۴ واحدی را تجربه کرد و در پله ۱۵۳۲ واحدی قرار گرفت و در همین ‌حال حجم کل معاملات فرابورس به بیش از ۸۲۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۴ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال رسید که ۴۹ درصد از ارزش کل معاملات در اختیار بازار ابزارهای نوین مالی قرار گرفت.


بازار ابزارهای نوین مالی


بر اساس این گزارش، معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس با ارزش معاملاتی بیشتری نسبت به سایر بازارها دنبال شد؛ به عبارت دیگر ارزش معاملات این بازار که شامل دادوستد اوراق بدهی، اوراق گواهی تسهیلات مسکن و ETF ها (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) می‌شود به بیش از ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال رسید که این ارزش معاملاتی مربوط به جابه‌جایی ۲۳ میلیون ورقه بهادار بود.


از طرف دیگر، معاملات در بازارهای سهام فرابورس نیز امروز با دست‌به‌دست شدن ۸۱ میلیون سهم به ارزش ۲۰۳ میلیارد ریال در بازار اول، جابه‌جایی ۵۶۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال در بازار دوم و تغییر مالکیت ۱۵۵ میلیون سهم به ارزش ۲۹۹ میلیارد ریال در بازار پایه پیگیری شد که ارزش معاملات در بازار دوم معادل ۳۸ درصد از ارزش کل معاملات فرابورس در روز جاری بود.


بازار پایه


همچنین تابلو «ج» بازار پایه به تازگی شاهد درج نماد «خاور» متعلق به شرکت ایران خودرو دیزل (سهامی عام) بود و این نماد که در گروه خودرو و ساخت قطعات زیرگروه تولید وسایل نقلیه موتوری قرار دارد از تاریخ ۱۵ مردادماه ۹۷ به فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس به عنوان دویست و بیست و هشتمین نماد معاملاتی اضافه شده است.


نمادهای تاثیرگذار


در پایان، بررسی نمادهای فرابورسی بیانگر اهرم مثبت بیش از ۴ و ۳ واحدی از سوی نمادهای «مارون» و «هرمز» و تاثیر منفی نماد «میدکو» بر رشد کمتر از یک درصدی آیفکس است. به‌علاوه، نمادهای «شپاش»، «هرمز» و «دی» امروز بیشترین رشد قیمت و نمادهای «ریشمک»، «افرا» و «گکوثر» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر