17 مرداد 1397 - 17:47

کاهش ۳۲ واحدی آیفکس

شاخص کل فرابورس پس از یک دوره صعود متوالی و ثبت رکوردهای جدید امروز با ۳۲ واحد کاهش در ارتفاع ۱۴۹۹ واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۸۹۶۶۶
فرابورس تابلو

به گزارش ایبِنا، در روز پایانی این هفته کاری در فرابورس در مجموع بازارها بیش از ۶۳۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که در میان نُه بازار فرابورس، بازار دوم با در اختیار گرفتن ۵۱ درصد از کل حجم معاملات بیشترین حجم معاملاتی و بازار اوراق با درآمد ثابت با رقم زدن ارزش معاملاتی به میزان ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال، ۵۵ درصد از ارزش کل را به خود اختصاص دادند.


بازارهای اول و دوم


بر اساس این گزارش، در مجموع دو بازار اصلی سهام فرابورس یعنی بازارهای اول و دوم بیش از ۴۰۶ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال خریدوفروش شد که نماد «ذوب» با حجم معاملاتی افزون بر ۲۰۶ میلیون سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار گرفت و نماد «زاگرس» با ارزش معاملاتی ۴۳۷ میلیارد ریالی صدرنشین این دو بازار به لحاظ ثبت بیشترین ارزش معاملاتی شد.


بازار پایه


سه تابلو بازار پایه نیز در روزی که گذشت به استقبال معامله بالغ بر ۲۱۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۴۰۱ میلیارد ریال رفتند که نماد «تپکو» بیشترین حجم معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفت. بازگشایی نمادهای «وسرمد»، «حرهشا» و «فسدید» از جمله دیگر رویدادهای مهم بازار پایه فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته بود.


اوراق بدهی


نگاهی به معاملات اوراق بدهی در روز جاری نشان می‌دهد در بازار اوراق با درآمد ثابت نزدیک به ۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال جابه‌جا شده است که تغییر مالکیت بیش از ۲۰۷ ورقه به ارزش افزون بر ۱۸۸ میلیارد ریال در  نماد «اخزا۶۰۷» منجر به صدرنشینی این سری از اسناد خزانه اسلامی به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی شد.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله


معاملات در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نیز امروز با نقل‌وانتقال بیش از ۵.۵ میلیون ورقه به ارزش ۱۰۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پیگیری شد. همچنین آخرین روز پذیره‌نویسی واحدهای ETF اندیشه‌ورزان صباتامین در نماد «اوصتا» که از شنبه هفته جاری آغاز شده بود، امروز به پایان رسید و تعداد ۹۹ میلیون واحد از واحدهای عادی قابل پذیره‌نویسی این صندوق از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس پذیره‌نویسی شد.


تابلو تسهیلات مسکن


به‌علاوه، تابلو تسهیلات مسکن فرابورس امروز میزبان معامله بیش از ۸۹ هزار ورقه به ارزش ۵۹ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بود که تسه تیر ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان اوراق تسهیلات مسکن به خود اختصاص داد.


شاخص کل فرابورس پس از یک دوره صعود متوالی و ثبت رکوردهای جدید امروز با ۳۲ واحد کاهش در ارتفاع ۱۴۹۹ واحدی قرار گرفت که معاملات منفی در نمادهای «مارون» و «زاگرس» در مجموع ۳۳ واحد اهرم منفی بر آیفکس داشتند. از طرف دیگر نمادهای «سمگا» و «آ س پ» بیشترین افزایش و نمادهای «ریشمک» و «زاگرس» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «زاگرس» و «شغدیر» نیز عنوان پُربازدیدترین نمادها را از آن خود کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها