29 مرداد 1397 - 09:47

پیگیری بخشش سود و جریمه وام های بیش از ۱۰۰ میلیون در بودجه ۹۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،از پیگیری برای گنجاندن بندی در لایحه بودجه ۹۸ کل کشور با هدف بخشش سود و جریمه وام های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر : ۹۰۰۸۴
پول نو بازار اسکناس نو

به گزارش ایبِنا،  سید مهدی فرشادان با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در خصوص اجرای قانون مصوب مجلس، گفت: برای تسویه وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان حکم قانونی وجود دارد اما بانک ها با بهانه های واهی از اجرای این حکم شانه خالی می کنند.


نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تسویه وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان موضوع تبصره ۳۵ اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور است، افزود: هر چند این حکم در سال ۹۷ نیز تمدید شد اما مردم نتوانستند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.


وی با تاکید بر اینکه بی توجهی بانک مرکزی به اجرای این مصوبه قانونی مشکلات عدیده ای برای مردم به ویژه تولیدکنندگان ایجاد کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور دولت باید هر چه سریع تر نسبت به تسویه این نوع بدهی ها اقدام کند زیرا تاخیر در آن علاوه بر ازدیاد مشکلات مالی شبکه بانکی بر معضلات اقتصادی مردم نیز می افزاید.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شیوه عملکردی فعلی بانک ها باید از لحاظ قانونی تغییر کند، گفت: سخت گیری در رابطه با تولیدکنندگان ورشکستگی اقتصادی را در پی خواهد داشت.


فرشادان با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر اجرای قانون مصوب خود خواهد بود، افزود: در راستای قانون مذکور هر کدام از بانک ها که سنگ اندازی در مسیر تسویه وام ها داشته باشند به طور حتم با برخوردهای قهری مواجه خواهند شد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک ها باید از شرایط به وجود آمده در راستای رونق اقتصادی استفاده کنند، تصریح کرد: معطل ماندن این نوع معوقات و عدم تمایل بانک ها نسبت به تسویه اصل وام متضرر شدن شبکه بانکی در میان مدت و بلند مدت را در پی دارد زیرا کسی که ورشکسته شده توانایی تسویه سود و زیان را در آینده نیز نخواهد داشت.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از پیگیری برای گنجاندن بندی در لایحه بودجه ۹۸ کل کشور با هدف بخشش سود و جریمه وام های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: باید به این سمت با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور حرکت کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر