29 مرداد 1397 - 09:04
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

پیشنهاد ارایه سکه به کارمندان/ تجدیدنظر در نحوه توزیع سکه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیشنهاد کرد که می‌توان به کارمندان، کارگران و خبرنگارانی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند، به جای پول نقد سکه ارایه کرد.
کد خبر : ۹۰۰۸۷
سکه

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با ایبِنا با اشاره به وضعیت بازار و نابسامانی قیمت ها، گفت: افزایش حبابی شکل قیمت سکه بر بازارهای موازی نیز اثر نامطلوب داشته است. نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آغاز دوباره پیش فروش سکه به بهبود وضعیت قیمت ها در بازار منجر نخواهد شد، افزود: متاسفانه در هر بار پیش فروش سکه تنها عده ای خریدار بوده و با احتکار به افزایش قیمت ها دامن می زنند.


وی با تاکید بر اینکه مدیریت بازار سکه و ارز نیازمند سیاست گذاری صحیح و برنامه مداری است، تصریح کرد: دولت باید برنامه درستی برای توزیع ارز و سکه در بازار داشته باشد زیرا با ادامه شرایط فعلی هیچ بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور حاصل نخواهد شد.


یوسفیان ملا با بیان اینکه سیاست گذاری ها در بازار باید به گونه ای باشد که افراد دریافت کننده سکه نسبت به عرضه دوباره سکه های خریداری شده به بازار اقدام کنند، گفت: در حال حاضر، اکثر خریداران سکه نسبت به احتکار آن اقدام کرده و در نهایت به افزایش نرخ ها دامن زده اند.


وی با تاکید بر اینکه ارایه سکه به کارمندان دولت، کارگران و حتی خبرنگاران بعضا به جای یک ماه حقوق که درآمد ثابت دارند می تواند بازار را به تعادل نزدیک کند، افزود: این اقشار ۴ میلیون نفری با دریافت سکه نمی توانند آن را در منزل احتکار کنند، از اینرو با عرضه به بازار به تعادل عرضه و تقاضا منجر می شوند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید عرضه تقاضا را بشکند، تصریح کرد: دولت باید در نحوه توزیع سکه به بازار تجدیدنظر کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اکنون افراد محدودی نسبت به خرید تمام سکه های عرضه شده در بازار اقدام می کنند از اینرو لازم است دولت برای جلوگیری از بیشتر شدن قیمت سکه حتی از ۴ میلیون تومان، جامعه هدف دریافت سکه را  مشخص کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر