ترکیه علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

ترکیه به دلیل وضع تعرفه ۲ برابری از سوی آمریکا بر روی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه ای به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
کد خبر : ۹۰۲۳۳
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، ترکیه به دلیل وضع تعرفه های دو برابری دولت آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم وارداتی از ترکیه به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. در همین حال سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که ترکیه از این نهاد درخواست کرده تا به رایزنی اختلاف این کشور با ایالات متحده در ارتباط با وضع تعرفه های اضافی بر روی فولاد و آلومینیوم بپردازد. این درخواست دیروز در میان اعضای سازمان تجارت جهانی به جریان افتاده است.


ترکیه اعلام کرد که ایالات متحده قوانین تجارت جهانی را به واسطه وضع تعرفه ابتدایی ۲۵ درصد بر روی فولاد و ۱۰ درصد بر روی آلومنیوم در ماه ژوئن که بسیاری از کشورها را شامل می شود، نقض کرده و اکنون این تعرفه را بر روی وادرات فولاد و آلومینیوم ترکیه ای ۲ برابر کرده است.


در دهم ماه جاری میلادی، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه ای را به ترتیب به ۵۰ و ۲۰ درصد افزایش داد که علت آن به بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه به جرم دست داشتن در کودتای این کشور بر می گردد.


البته هفته گذشته هم آنکارا بر روی ۲۲ کالای آمریکایی تعرفه اضافی وضع کرد. بر اساس قوانین تجارت جهانی، آنکارا و واشنگتن در حال حاضر ۶۰ روز زمان برای حل و فصل این اختلاف از طریق مذاکره دارند و اگر در این مدت به توافق نرسند، سازمان تجارت جهانی در اینباره تصمیم گیری خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر