01 شهريور 1397 - 10:20

تزریق دو مرحله ای اعتبار بافت فرسوده به بانک‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار است دو مرحله تزریق اعتبار برای پرداخت وام نوسازی به میزان ۵۲ هزار میلیارد تومان و ۲۰ هزار میلیارد تومان به زودی پرداخت شود.
کد خبر : ۹۰۲۷۶
مسکن تهران


به گزارش ایبِنا، حسن خسته بند با بیان اینکه، طبق قانون مصوب سال ۹۳ پرداخت وام نوسازی با سود ۹ درصد از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شد، افزود: دولت باید برای نوسازی بافت فرسوده رقمی در حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان به بانک ها پرداخت می کرد که عدم تحقق  این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.


خسته بند اظهار داشت: با پیگیری های مستمر مقرر شد برای رفع این مشکل، دو مرحله تزریق اعتبار به میزان ۵۲ هزار میلیارد تومان و همچنین در مرحله بعد ۲۰ هزار میلیارد تومان به زودی پرداخت شود.


وی با بیان اینکه باید بدانیم تمرکز دولت بر نوسازی بافت فرسوده مشکلی از مردم حل نمی کند، گفت: بافت فرسوده میزان قابل توجهی تولید مسکن نخواهد داشت.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در کشور به تولید سالی ۸۰۰ تا یک میلیون مسکن نیاز است، افزود: دولت باید به سمت تولید مسکن حرکت کرده و از انفعال در این بخش دوری کند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار و ارقام ها در حوزه بافت فرسوده نوسازی شده هنوز در عمل مشهود نیست، گفت: دولت باید به سمت عملیاتی کردن وعده های خود حرکت کند.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر