05 شهريور 1397 - 16:25

آیفکس ۱۵۷۸ واحدی شد

شاخص کل فرابورس با ۱۶ واحد افزایش برای نخستین بار ایستادن در ارتفاع ۱۵۷۸ واحدی را تجربه کرد.
کد خبر : ۹۰۴۸۳
99

به گزارش ایبِنا، در میانه هفته معاملاتی جاری شاخص کل فرابورس با ۱۶ واحد افزایش، برای نخستین بار ایستادن در ارتفاع ۱۵۷۸ واحدی را تجربه کرد تا بدین ترتیب آیفکس برای دومین روز متوالی رکوردشکنی کند.


نمادهای تاثیرگذار


سه نماد «ذوب»، «شراز» و «هرمز» که به دو گروه فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی تعلق دارند امروز دوشنبه ۵ شهریورماه ۹۷ با تاثیر مثبت تا سقف ۵.۲ واحدی در رشد یک درصدی این نماگر سهیم بودند. از طرف دیگر، نمادهای «حسینا» و «شراز» در روز جاری بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شپاش» و «مفاخر» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «شغدیر» و «سمگا» به عنوان پُربازدیدترین نمادها شناخته شدند.


بازار اول و دوم


در مجموع بازارهای فرابورس نیز امروز بیش از ۹۳۲ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار و ۹۵۲ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال دادوستد شد که در مجموع دو بازار اول و دوم تعداد ۴۵۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۰۳ میلیارد میان معامله‌گران دست‌ به‌ دست شد و نماد «ذوب» با حجم معاملاتی بیش از ۱۴۸میلیون سهمی به ارزش افزون بر ۲۸۶ میلیارد ریال برای چندمین روز متوالی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت. بازار پایه نیز امروز میزبان جابه‌جایی ۴۶۹ میلیون سهم به ارزش ۶۴۱ میلیارد ریال بود.


بازار پایه


از جمله اتفاقات مهم امروز بازار پایه می‌توان به درج نماد «سمایه» متعلق به بانک سرمایه (سهامی عام) در پی تصمیم هیات پذیرش فرابورس و اضافه شدن این نماد به فهرست نرخ‌های تابلو ب بازار پایه به عنوان دویست و بیست و نهمین نماد معاملاتی اشاره کرد. ؛ این نماد در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و زیرگروه سایر واسطه‌های پولی قرار دارد.


همچنین نماد معاملاتی شرکت بانک قرض الحسنه رسالت «وسالت۱» امروز دوشنبه در تابلو پایه ب این بازار گشایش یافت و نماد «وکادو۱» متعلق به شرکت تکادو به‌منظور برگزاری مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه ۷ شهریورماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.


ابزارهای نوین مالی


از طرف دیگر، این بازار بنابر اعلام قبلی امروز شاهد توقف نماد معاملاتی ۲۶ شرکت در پایان معاملات به دلیل جابه‌جایی این نمادها میان تابلوهای ب و ج بازار پایه بود. در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس (شامل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسه و ETF) با خرید و فروش ۱۱ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال پیگیری شد و نماد «آکورد۱» متعلق به واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر که معاملات آن در تابلو صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله انجام می‌شود، با توجه به برگزاری مجمع عمومی سالیانه طبق اعلام مدیریت صندوق امروز متوقف شد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر