08 شهريور 1397 - 14:04

شریعتمداری خط تولید خودروسازی فردا در سمنان را افتتاح کرد

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به استان سمنان به مناسبت هفته دولت چند طرح صنعتی از جمله خط تولید شرکت خودروسازی جدید فردا را افتتاح کرد.
کد خبر : ۹۰۶۱۲
شریعتمداری

به گزارش ایبِنا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهارشنبه، در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، در شهرستان گرمسار یک طرح صنعتی و گمرک منطقه ویژه اقتصادی را افتتاح کرد و در نشست با صنعتگران و کارآفرینان حضور یافت.


وی خط تولید جدید شرکت خودروسازی فردا را در شهرک صنعتی سمنان بهره برداری کرد که خط تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری رده ب با اشتغالزایی برای ۱۷۵ نفر است.
این خط تولید خودرو با سرمایه ثابت یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۴۰ میلیارد ریال را اندازی شده است.
وزیر صنعت و معدن در گرمسار واحد تولیدی مهربان الیاف را با سرمایه گذاری حدود ۱۷۳ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۳۴ هزار تن انواع گونی پلی پروپیلن و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر بهره برداری کرد.
محمد شریعتمداری سپس در شهرستان سمنان، طرح توسعه شرکت شیمیایی کلران با ظرفیت تولید سالانه ۱۵هزار تن کلرور کلسیم و ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن سود سوزآور مایع را با سرمایه گذاری حدود ۲۷۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر را افتتاح کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت عقاب افشان تولیدکننده اتوبوس های درون و بین شهری، سهم این واحد تولیدی را در اجرای ابَرطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری کشور ارزیابی کرد.
با حضور محمد شریعتمداری در شرکت عقاب افشان، نقش این واحد صنعتی در ارزش سرمایه گذاری طرح در سال های اول و دوم، میزان اشتغال و روش تامین منابع ابرطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بررسی شد.
این واحد تولیدی برای تحویل ۲۵۰ دستگاه انواع مینی بوس و اتوبوس در گام اول اجرای ابرطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اعلام آمادگی کرد.
امسال درهفته دولت ۶۰۶ طرح شامل ۵۷۸ طرح عمرانی و ۲۸ طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و ۷۴ میلیارد ریال در استان سمنان در حال بهره برداری است.
در استان سمنان ۲ هزار و ۱۰ واحد صنعتی و معدنی فعالند که سهم ۵۱ درصدی در اشتغالزایی استان داشته اند، به مناسبت هفته دولت ۶ طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی برای ۴۵۰ نفر در استان سمنان افتتاح شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر