10 شهريور 1397 - 10:04

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ کرد

روند نزولی اشتغالزایی و نیز تورم پایین کره جنوبی باعث شد تا بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را برای ششمین جلسه متوالی بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ کند.
کد خبر : ۹۰۶۳۷
بانک کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل بازار کار و تورم ضعیف این کشور، نرخ بهره را در ششمین جلسه سیاستگذاری پولی خود بدون تغییر حفظ کرد. در همین حال بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را بدون تغییر ۱.۵ درصد نگه داشت. البته بازارها نسبت به این تصمیم شوکه نشدند؛ اما وون، واحد پول کره جنوبی بعد از این اعلام از سوی بانک مرکزی ۰.۴۷ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد و شاخص بورس کاسپی کره جنوبی هم ۰.۲۳ درصد روند نزولی به خود گرفت.


افزایش شَک در مورد بازار کار کره جنوبی و نیز رشد راکد در درآمد خانوارها منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شد و افزایش نرخ بهره در آمریکا ترس از خروج سرمایه را از کره جنوبی افزایش داده است.


از اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد، تورم کره جنوبی کمتر از رقم از پیش تعیین شده بانک مرکزی این کشور یعنی دو درصد قرار گرفته و باعث شده که بانک کره جنوبی سیاست عادی سازی را در پیش گیرد.


بر پایه این گزارش، اقتصاد کره جنوبی در ماه جولای فقط ۵ هزار اشتغال زایی ایجاد کرده که کمترین رقم از ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد محسوب می شود؛ ضمن اینکه خالص درآمد خانوارهای این کشور در سه ماه دوم سال جاری میلادی کاهش پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها