10 شهريور 1397 - 16:02

آیفکس ۱۵۴۵ واحدی شد

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز با ۱۱ واحد کاهش به ۱۵۴۵ واحد رسید.
کد خبر : ۹۰۶۹۲
فرابورس

به گزارش ایبِنا، نخستین روز کاری این هفته در فربورس با معامله بیش از ۷۹۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۹۸۲ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال به پایان رسید که ۴۴ درصد از حجم و بیش از ۳۲ درصد از ارزش این معاملات به دو بازار اول و دوم اختصاص داشت.


۶۷ میلیون سهم به ارزش ۱۷۴ میلیارد ریال در بازار اول و ۲۸۳ میلیون سهم به ارزش ۸۰۴ میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «ذوب» با حجم معاملات بیش از ۸۳ میلیون سهمی به ارزش افزون بر ۱۵۸میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در مجموع دو بازار اول و دوم در اختیار گرفت.


بازار پایه


از طرف دیگر، بازار پایه امروز شاهد خرید و فروش ۴۲۹ میلیون سهم به ارزش ۷۶۶ میلیارد ریال در سه تابلو خود بود. همچنین نماد «فالوم۱» متعلق به شرکت آلومتک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و انتقال به تابلو ج بازار پایه امروز بازگشایی شد. از جمله بازگشایی‌های امروز بازار سهام علاوه بر نماد فالوم می‌توان به نمادهای «وحافظ»، «حخزر»، «افرا»، «وسنا»، «کاتیا»، «میهن» و ... اشاره کرد.


ابزارهای نوین مالی


در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در روزی که گذشت ۱۳ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جابه‌جا شد و نماد «سخاب۷» بیشترین ارزش معاملاتی را در بازار اوراق با درآمد ثابت از آن خود کرد.


در همین حال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن حدود ۵۵ هزار ورقه تسه به ارزش ۳۶ میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان دست‌ به‌ دست شد و قیمت‌ها در بازه ۶۳۷ هزار تا ۶۶۳ هزار ریال نوسان کرد.


در نهایت، شاخص کل فرابورس امروز با ۱۱ واحد کاهش در حالی در پله ۱۵۴۵ واحدی ایستاد که سه نماد «هرمز»، «زاگرس» و «ذوب» بیشترین تاثیر منفی را بر افت آیفکس بر جای گذاشتند. به‌علاوه، نمادهای «حخزر»، «افرا» و «کاسپین» شاهد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «اوان» و «ریشمک» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر