12 شهريور 1397 - 11:14

گسترش حضور بین‌المللی سککوک در سال جاری

حضور بین المللی سککوک به توانایی ها و تضمین هایی به فعالان حوزه صادرات از کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان، بستگی دارد و مبادله چند تفاهم نامه با کشورهای منطقه حضور بین المللی سککوک را گسترش داد.
کد خبر : ۹۰۷۸۴
سککوک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دست اندرکاران سامانه ملی سککوک بر این باور هستند که در حوزه بین الملل، چند اتفاق می بایست در سطح تعاملات ما رخ می داد. سککوک در این مسیر ابتدا یکسری تفاهم های پایه ای با کشورهای منطقه را دنبال کرد که انعقاد قرارداد با مسئولان حوزه بازرگانی کشور عراق از جمله آنهاست.


سامانه ملی سککوک، در ۶ تا ۱۲ ماه گذشته در داخل کشور در سطح بنگاه های کوچک، مناطق آزاد و فعالان حوزه صادرات، سرمایه گذاری گسترده ای کرده است. برای توسعه این مصادیق، ضروری بود در کشوری مانند کره، سککوک را معرفی کنیم. کره از جمله کشورهایی است که در سطح بسیار عالی از ارتباط ها و بنگاه‌های کوچک و استارت آپ ها حمایت می کند.


اطلاعات دریافتی خبرنگار ما حکایت از آن دارد که مذاکرات سککوک در نمایشگاه صنایع نوآور کره جنوبی، راه را برای ورود بین المللی این پلتفرم ملی باز کرده است. همچنین توسعه دهندگان سککوک، در حاشیه نمایشگاه یادشده، برای شرکای تجاری با پلتفرم های B to B که از حمایت سامانه هایی مانند سککوک برخورداربودند، تبیین های لازم صورت گرفت.


بنا به این گزارش، سامانه مشابه سککوک به نام Gobiz از سطح تکنولوژی و توانایی های سامانه ملی بومی کشور، استقبال کردند و دستاوردهای آن را حرفه ای خواندند. گفتنی است، سامانه ملی سککوک تا پایان سال ۹۷ به موازات گسترش حضور در میان بنگاه‌ها و فعالان حوزه صادرات کشور حضور بین المللی و منطقه ای خود را با هدف دستیابی به تفاهم نامه ها، توسعه خواهد داد. حضور بین المللی پلتفرم هایی چون سککوک در ادامه روندی است که به دلیل ایجاد زیرساخت های تجارتی در داخل کشور، برقرار شده بود. مانند زیر ساخت بلاک چین که در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر