12 شهريور 1397 - 11:20

اردوغان خواستار پایان دادن به انحصار دلار شد

رییس جمهور ترکیه گفت: آمریکا از دلار فقط برای آسیب رساندن به ما استفاده می کند و باید به انحصار دلار به تدریج پایان داد.
کد خبر : ۹۰۷۸۵
اردوغان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان در مجمع اقتصادی ترکیه-قرقیزستان که در پایتخت قرقیزستان، بیشکک برگزار شد گفت: دستکاری های ارزی با هدف ایجاد شک در اقتصاد قدرتمند و پایدار ترکیه انجام گرفت.


رییس جمهور ترکیه پیشنهاد داد که وابستگی به دلار در تجارت بین الملل مشکل بزرگی را ایجاد کرده که باید حل شود. وی گفت: باید یکبار به تدریج به انحصاری بودن دلار پایان دهیم و از ارزهای ملی یکدیگر استفاده کنیم.


اردوغان همچین وعده داد که تبادلات تجاری با روسیه و دیگر کشورها را بدون دلار دنبال خواهد کرد. رییس جمهور ترکیه تصریح کرد، آمریکا مانند گرگ های وحشی رفتار می کند، از دلار فقط برای آسیب رساندن به ما استفاده می کند و ما تسلیم نمی شویم و پیروز خواهیم شد.


بر پایه این گزارش، تنش های سیاسی میان ترکیه و آمریکا به دنبال دستگیر شدن کشیش آمریکایی در آنکارا به جرم دست داشتن در کودتای این کشور بالا گرفته و دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده، تعرفه واردات آلومنیوم و فولاد ترکیه ای را به دو برابر افزایش داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر