20 شهريور 1397 - 12:05
عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

سلامت شبکه پرداخت الکترونیک با اقدامات شاپرک افزایش یافت

عضو هیات‌ رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در شرکت شاپرک از نزدیک در جریان اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های این شرکت قرار گرفت.
کد خبر : ۹۱۱۷۳
شاپرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شاپرک، معصومه آقاپور علیشاهی در این بازدید که با حضور مسئولان بانک‌مرکزی، برخی اعضای هیات‌ مدیره و معاونان شرکت شاپرک انجام شد، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بانک‌مرکزی و شاپرک در حوزه پرداخت الکترونیک گفت: برنامه‌ریزی و پیش‌بردن پروژه‌ها در کشور ما با وجود فرایندهای پیچیده و گاه نفس‌گیر بروکراتیک، اتفاقی درخور تقدیر و تحسین است و گزارش امروز مدیرعامل شرکت شاپرک درباره اقدامات متنوع انجام شده نشان‌می‌دهد که مجموعه شاپرک به خوبی از عهده این کار دشوار در زمینه‌های مختلف برآمده‌اند.


آقاپور علیشاهی ادامه‌داد: اقتصاد امروز بدون ابزارها و روش‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک اساسا قابل تصور نیست و خوشبختانه با وجود محدودیت‌های فراوانی که در قالب تحریم‌ها طی سال‌های متمادی علیه کشورمان اعمال شده، بانک‌ مرکزی و شرکت‌های مرتبط با  این بانک توانسته‌اند، گام‌های بلندی در راستای همگام‌سازی زیرساخت‌ها و زیست‌ بوم بانکداری و پرداخت‌ الکترونیک در ایران بردارند.


وی افزود: یکی از مصادیق این موفقیت‌ها، شبکه پرداخت الکترونیک کم‌نظیری است که طی سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده است و تصدیق می‌کنم که در منطقه بی‌نظیر و در مقیاس جهانی نیز کم‌نظیر است.


این عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به استفاده گسترده مردم از ابزارهای پرداخت الکترونیک گفت: رواج استفاده از این ابزارها بدون شک نشانه اعتماد جامعه به سلامت، امنیت و سهولت کاربری آن‌ها است و این سه‌گانه ارزشمند قطعا بدون راهبری بانک‌مرکزی، برنامه‌ریزی و پیگیری شاپرک و سرمایه‌گذاری شبکه بانکی حاصل نمی‌شد.


آقاپور علیشاهی با اشاره به برخی تخلفات و سوءاستفاده‌ها در حوزه پرداخت الکترونیک گفت: تخلف، تقلب و سوءاستفاده از پدیده‌های جدانشدنی در همه حوزه‌های مالی است اما آنچه مهم است شناسایی، مقابله و پیشگیری حداکثری این موارد است که بنا بر گزارش‌های موجود خوشبختانه بانک‌مرکزی و شاپرک توانسته‌اند با هماهنگی سایر نهادهای مرتبط، گام‌های بلندی در راستای افزایش سلامت شبکه پرداخت الکترونیک بردارند.


وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون‌های مرتبط آمادگی دارند با هماهنگی بانک‌مرکزی و شاپرک، بسترهای قانونی لازم را برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت و گسترش شبکه پرداخت الکترونیک در کشور فراهم آورند.


بنا بر این گزارش، محسن قادری مدیرعامل شاپرک در جریان این بازدید گزارش کاملی از اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های این شرکت ارائه کرد و حضور نمایندگان مجلس را مایه دلگرمی و انگیزه بیشتر مجموعه شاپرک دانست.


وی با اشاره به ترکیب سنی جوان کارشناسان در شاپرک گفت: دستاوردهای ما در حوزه پرداخت الکترونیک، محصول هم‌افزایی انگیزه و دانش نخبگان جوان و تجربه و راهبری مدیران باتجربه کشور در بانک‌مرکزی و شاپرک است.


مدیرعامل شاپرک افزود: همراهی و کمک سایر نهادها خصوصا مجلس شورای اسلامی می‌تواند به ما در برداشتن گام‌های بزرگ دیگری یاری رساند تا بتوانیم در این حوزه از پیچ سخت شرایط فعلی عبور کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر