23 شهريور 1397 - 10:13
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

ورود بخش تعاون به توزیع کالاهای اساسی/ برگزاری جلسه با روحانی

رییس اتاق تعاون ایران از ورود بخش تعاون به تامین و عرضه مایحتاج مردم خبر داد و گفت: تعاونی‌ها به تمام ظرفیت وارد میدان می‌شوند.
کد خبر : ۹۱۲۸۶
بهمن عبدالهی

بهمن عبدالهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص نیازهای ارزی فعالان بخش تعاون، با اشاره به اینکه معمولا نیازهای تعاونی ها در بخش ارزی با نیازهای تجار بخش خصوصی یکسان است گفت: به صورت کلی خواست تمامی فعالان اقتصادی اعم از تعاونگران و بخش خصوصی تامین به موقع و آسان ارز مورد نیاز است چون اگر این اتفاق نیفتد حلقه تولید، تامین و توزیع به اشکال جدی بر خواهد خورد.


عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه اخیرا تعاونی ها برای تامین نیازهای روز مردم اعلام آمادگی کرده اند، اظهارداشت: در این زمینه جلساتی را با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شخص رییس جمهور داشتیم که قرار شد از ظرفیت نظام توزیع بخش تعاون استفاده شود.


عبدالهی ادامه داد: در مقاطع بعد از انقلاب در موارد بسیار مهم و حساسی تعاونی ها به کار توزیع مایحتاج مردم اقدام کرده اند. در زمان جنگ تحمیلی و سال های ۸۹ و ۹۰ که شروع تحریم ها و همچنین اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بود تعاونی ها توانستند اقدامات موثری را داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز دولت و مردم نیازمند استفاده از این ظرفیت هستند. در جلساتی که داشتیم برای فعالیت در عرصه تامین نیازهای مردم اعلام آمادگی کردیم و تاکنون نیز در این زمینه جلسات متعددی را داشتیم و قرار شد که تعاونی ها در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی نقش محوری داشته باشند.


رییس اتاق تعاون ایران اظهارداشت: همچنین با استفاده از ظرفیت های دیگر کشور، تعاونی ها در صدد انجام این ماموریت هستند و به ویژه در ماه های آتی که احتمالا مشکلاتی را نیز خواهیم داشت، تعاونی ها به دنبال انجام بهترین اقدامات در راستای جلوگیری از آسیب به مردم هستند.


به گزارش ایبِنا، در هفته های گذشته برخی مشکلات در تامین نیازهای روز جامعه و برخی ملزومات مصرفی خانوار در بازار به وجود آمد که باعث بروز نگرانی در بین مردم و اقدام به ذخیره سازی از سوی برخی از آنها شد. در عین حال، دولت نیز از طریق برخی سازمان های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به دنبال شناسایی واردکنندگان و یا توزیع کنندگانی است که با سوء استفاده از شرایط موجود نسبت به احتکار کالا اقدام کرده اند.


همچنین مباحثی نیز درباره احتمال توزیع کوپنی کالاهای اساسی از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر