24 شهريور 1397 - 11:23

بدهی جهان به رقم باور نکردنی ۱۶۹ تریلیون دلار رسید

موسسه «گلوبال مکنزی» آمریکا اعلام کرد که بدهی جهان از ۹۷ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۱۶۹ تریلیون دلار جهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۹۱۳۲۲
بدهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از آمریکان تینکر، بعداز گذشت ۱۰ سال از بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی افزایش بار بدهی در بازارهای نوظهور در حال شکل گیری ترس های جدید یک بحران است که می تواند اقتصادها را در هر جایی تکان دهد.


در زمان فعلی بدهی ها فقط کسری بودجه و وام ها نیستند؛ بحران جدید شامل بدهی شرکت ها و اوراق قرضه دولتی می شود. موضوعی که زنگ خطر را به صدا در می آورد سقوط اخیر لیر ترکیه است که بیش از ۴۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. بانک ها و شرکت های ترکیه ای در سال های اخیر به منظور فاینانس پروژه های زیرساخت به شدت مقروض شده اند. سقوط لیر منجر به سخت شدن شرایط بازپرداخت وام ها و اوراق قرضه به دلار یا یورو شده است.


همچنین شرایط مشابهی را می‌توان در برزیل، آفریقای جنوبی، آرژانتین، روسیه و دیگر کشورها روئیت کرد. موسسه «گلوبال مکنزی» در گزارش خود عنوان کرد که مجموع بدهی جهان به رقم باور نکردنی ۱۶۹ تریلیون دلار رسیده که این عدد برای سال ۲۰۰۷ میلادی ۹۷ تریلیون دلار ثبت شده بود.


در حال حاضر میزان بدهی جهان به حدود دو و نیم برابر اندازه اقتصاد جهانی رسیده و ممکن است بدهی کمپانی‌ها روند سرمایه گذاری از شرکت‌ها را که کالا تولید می‌کنند را از هم گسسته کند.


بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال سود کوتاه مدت به جای انتظار از یک سود بیشتر در بلند مدت هستند؛ ضمن اینکه به دنبال بازگشت سرمایه خود بویژه با بهره پایین هستند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر