07 مهر 1397 - 10:21
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

راهکار تعادل فوری در بازار ارز/ پاسخگویی صحیح به تقاضاهای ارزی

دبیرکل کانون صرافان پاسخ صحیح به انواع تقاضا در بازار را عامل تعادل در بازار ارز عنوان کرد.
کد خبر : ۹۱۹۰۸
ارز

رضا ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره سیاست های جدید ارزی بانک مرکزی اظهار داشت: فعالیت ها و سیاست های ارزی بانک مرکزی در دوره جدید ریاست این بانک، موجب شده تا گره ها و قفل های این بازار باز شود.


وی افزود: امیدواریم با ادامه این روند سیستم ارزی مبتنی بر حرکت بازار سازماندهی شود و دولت با سیستم های حمایتی در قبال این بحران‌ها از طریق حمایت‌های خاص از گروه های خاص، آسیب های احتمالی ناشی از این سیاست‌ها را پاسخ دهد.


دبیرکل کانون صرافان در ادامه پیشنهاد داد: باید انواع تقاضا را در بازار به رسمیت شناخت زیرا یکی از انواع تقاضا، تقاضای احتیاطی در بازار است که به واسطه احتیاطی که مردم برای آینده زندگی خود دارند، پول ملی را تبدیل به ارز می‌کنند تا به نوعی امنیت را به زندگی خود بازگردانند.


وی ادامه داد: تقاضای دیگر، تقاضا انتقال سرمایه است که بخشی از بازار را در بر گرفته و کشش ایجاد کرده، دولت باید با اجرای سیاست های صحیح در بازار اجازه ندهد که به سمت قاچاق و تامین از طریق سیستم غیر رسمی حرکت کند.


به گفته ترکاشوند، این دو تقاضا اگر به شکل رسمی پاسخ داده شود بازار ارز به حالت تعادلی خواهد رسید. دبیرکل کانون صرافان درباره سپرده گیری ارزی، اظهار داشت: به دلیل تجربه قبلی که در این بازار وجود داشته، باید تمامی بخش های ذیربط از جمله سازمان مالیاتی، بانک مرکزی و سیستم بانکی این اطمینان را به مردم بدهند که مشکلی ایجاد نخواهد شد.


برچسب ها: بانک مرکزی ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها