معاون فرابورس اعلام کرد؛

جزییات ورود اولین صندوق بازنشستگی به بازار سهام

معاون پذیرش و ناشران فرابورس با اعلام جزییات ورود اولین صندوق بازنشستگی به بازار سهام گفت: صندوق های سرمایه گذاری جسورانه برای مردم ناشناخته هستند که باید این نگاه سرمایه گذاران تغییر کند.
کد خبر : ۹۲۷۵۳
سید مهدی علم‌الهدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاون پذیرش و ناشران فرابورس در چهل‌ودومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی در فرابورس گفت: این صندوق با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان دوره فعالیت ۷ ساله دارد. دارای ۱۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری به ارزش هر واحد ۱۰۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد این صندوق در جریان پذیره‌نویسی تادیه می‌شود.


چگونگی سرمایه‌گذاری صندوق‌ها


سیدمهدی علم‌الهدی به چگونگی سرمایه‌گذاری صندوق‌های جسورانه که پیشتر در فرابورس پذیره‌نویسی شده‌اند اشاره کرد و افزود: صندوق رویش لوتوس با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان، ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۳ میلیاردتومان در حوزه فین‌تک و بیوتکنولوژی منعقد کرده است.


آمار فعالیت صندوق ها


وی در ادامه افزود: صندوق یکم آرمان آتی در حوزه ICT فعالیت می‌کند و ۳ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان را نهایی کرده است. معاون پذیرش و ناشران فرابورس در ادامه اظهار داشت: صندوق فناوری آرمانی دارای سرمایه ۶۰ میلیاردتومانی بوده و ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری را منعقد کرده است.


علم‌الهدی گفت:️ دو صندوق ایده نوتک آشنا و یکم دانشگاه تهران به ترتیب با سرمایه ۱۰ و ۱۵ میلیارد تومان به تازگی فرایند پذیره‌نویسی را طی کرده‌اند و هنوز به مرحله انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با استارت‌آپ‌هایی که در حوزه فعالیت صندوق مشغول به کارند، نرسیده‌اند.


 جزییات پذیره‌نویسی


همچنین عضو هیات مدیره و ارکان صندوق "فنابا" در چهل و دومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه که به مناسبت آغاز پذیره‌نویسی ششمین ‎ VC‏با عنوان «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ‏فناوری بازنشستگی»‌‎ با بیان اینکه این صندوق نخستین صندوق VC بازنشستگی و هفتمین صندوق در فرابورس است، عنوان کرد: با نگاهی به عملکرد صندوق‌های بازنشستگی در غرب می‌توان دریافت این نهادها علاوه بر بازدهی توانسته‌اند مشکلات را نیز برطرف کنند.


شرایط پرداخت


افزون بر این، جواد عشقی نژاد از موسسان صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی درباره جزییات پذیره نویسی این صندوق گفت: پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی با نماد «فنابا» و شرایط پرداخت ۲۰ درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری به عنوان هفتمین نوع از این صندوق‌ها از امروز آغاز و تا شنبه پنجم آبان ماه ۹۷ از طریق بازار سوم فرابورس ادامه خواهد داشت.


حوزه فعالیت


همچنین مدیر عامل اسبق شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه حوزه فعالیت این صندوق، فناوری مالی با تمرکز بر فناوری بیمه‌ای و خدمات فاوای مورد نیاز صندوق‌های بازنشستگی است، یادآور شد: سرمایه صندوق "فنابا" معادل ۱۰ میلیارد تومان و ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار تومان است که مبلغ پرداختی از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در دوره پذیره‌نویسی ۲۰ درصد و مبلغ تعهد شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری ۸۰ درصد است؛ به این معنا که سرمایه‌گذار ۲۰ درصد مبلغ را به هنگام پذیره‌نویسی و ۸۰ درصد را در آینده و به درخواست مدیر صندوق پرداخت می‌کند.


عمر صندوق


عشقی نژاد از دوره فعالیت هفت ساله این صندوق سخن گفت و افزود: پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی در بازار سوم فرابورس انجام می‌شود و کارگزار پذیره‌نویسی آن شرکت کارگزاری صباجهاد است. وی تصریح کرد: تعداد کل واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق معادل با یکصد هزار واحد است که ۵۱ هزار واحد آن متعلق به موسسان بوده و ۴۹ هزار واحد نیز پذیره‌نویسی می‌شود.


نحوه تسویه


عضو هیات مدیره و ارکان صندوق "فنابا" با یاداور شدن اینکه نحوه تسویه و پایاپای این صندوق پس از دو روز معاملاتی T+۲  است، عنوان کرد: حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی یک هزار واحد و حداکثر تعداد واحد قابل خریداری ۱۰ هزار واحد است.


هدف بازدهی


عشقی‌نژاد با بیان اینکه صندوق "فنابا" نخستین صندوق جسورانه در حوزه بازنشستگی و هفتمین صندوق از این دست در فرابورس است ، عنوان کرد: با نگاهی به عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری فعال در حوزه سالمندی و بازنشستگی در اقتصادهای بزرگی همچون اروپا و آمریکا می‌توان دریافت این صندوق‌ها علاوه بر بازده مناسب توانسته‌اند برخی مشکلات درگیر با حوزه بازنشستگی را نیز برطرف کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر