25 مهر 1397 - 12:36

دولت با تزریق ارز به بازار تعادل قیمتی را ممکن کند

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه ثابت نگه داشتن نرخ ارز انگیزه نگهداری آن در خانه را از مردم سلب خواهد کردگفت: دولت در شرایط فعلی تزریق ارز به بازار می تواند به تعادل نرخ کمک کند
کد خبر : ۹۲۷۶۱
ارز

عبدالرضا مصری در  مصاحبه ای با خبر نگار ایبِنا بیان کرد :با تاکید بر ضرورت ساماندهی ارزی با فرمول رهاسازی به ویژه عرضه و تقاضا، گفت: دخالت های دستوری در بازار ارز همیشه نتیجه عکس داده است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تزریق یا جلوگیری از تزریق ارز به بازار از سوی دولت تنها راه ساماندهی بازار است، افزود: دولت در شرایط فعلی با تزریق ارز می تواند به تعادل نرخ ها کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه قیمت های دستوری هیچ گاه پاسخ مناسبی به وضعیت بازار نیست، تصریح کرد: در بازار باید معامله وجود داشته باشد تا بتوان به تبع آن قیمت را تعیین کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تعادل نرخ ارز در بازار و تحت تاثیر عرضه و تقاضا خیلی سریع تر به دست می آید، گفت: دولت باید برای کاهش عدم تعادل خود به تزریق های ممکن ارز اقدام کند تا این تعادل به نقطه مدنظر در حوزه بهینه سازی نزدیک شود.
مصری با تاکید بر اینکه ارز بسیاری در دست مردم به صورت خانگی نگه داری می شود، افزود: رقم های که برای ارز خانگی گفته می شود قابل استناد نیست زیرا نمی توان با بررسی به آمار دقیق رسید البته که رقم این نوع ارز خانگی زیاد است.
وی با بیان اینکه نگهداری ارز در خانه به صورت اسکناس به صلاح نیست، تصریح کرد: اگر بازار ارز به تعادل قیمتی نزدیک شود مردم نیز دیگر اقدام به نگهداری ارز در خانه نخواهند کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه  اگر تلاطم نرخ ارز کاهش یابد مردم از سوددهی نگهداری آن ناامید شده و به این ترتیب نسبت به عرضه آن به بازار اقدام خواهند کرد، گفت: بازار اگر برای چند ماه ثبات نرخ ارز را در خود تجربه کند دیگر ارز خانگی وجود نخواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر