02 آبان 1397 - 11:26
ایبِِنا گزارش می‌دهد:

اعلام تعرفه رومینگ اربعین/ هشدار به مشترکان ایرانی تلفن همراه

تعرفه رومینگ اربعین اپراتورهای تلفن همراه ایرانی اعلام شده و کاربران باید قبل از ورود به خاک عراق یکی از بسته‌های در نظرگرفته شده را خریداری کنند.
کد خبر : ۹۳۰۲۶
رومینگ

به گزارش خبرنگار ایبِنا، زائران بسیاری هر ساله برای مراسم اربعین از ایران به عراق سفر می‌کنند و از آنجایی که تا اربعین ۹۷ زمان زیادی باقی نمانده، نیاز است تا تمامی زائرین درباره نحوه استفاده از ارتباطات و خدمات رومینگ در خاک عراق اطلاعات کافی را داشته باشند تا علاوه بر دسترسی به خدمات ارتباطی، هزینه‌های خود را مدیریت کنند و بتوانند با کمترین هزینه نیازهای خود را رفع کنند؛ اپراتورهای تلفن همراه ایرانی به منظور ارائه خدمات بهتر با اپراتورهای تلفن همراه عراقی توافقاتی داشته‌اند تا مشترکان در خاک عراق به جای استفاده از سیم کارت عراقی همچنان از سیم کارت ایرانی به صورت رومینگ از طریق اپراتورهای ایرانی استفاده کنند و هزینه دسترسی به خدمات ارتباطی آنها کاهش پیدا کند اما از آنجایی که بسته‌های ترکیبی اپراتورها شامل خدمات پیامک، مکالمه و دیتا می‌شود بسیاری علاقه دارند با خرید بسته‌های اینترنت و از طریق تماس اینترنتی نیازهای خود را بر طرف کنند.


تعرفه مشترکان همراه اول


تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول به صورت عادی و بدون خرید هرگونه بسته با ایران دقیقه ای ۲۴۹۹ تومان، مکالمه دریافتی دقیقه ای ۸۹۹ تومان،  ارسال پیامک ۸۹۹ تومان به ازایِ هر پیامک و اینترنت همراه ۴۹۹ تومان به ازای هر مگابایت محاسبه می شود که به مناسبت اربعین دارای تخفیفات ویژه بوده و تا قبل از اربعین تعرفه هر دقیقه مکالمه با ایران ۳۳۰۰ تومان، دریافت مکالمه دقیقه ای ۳۰۰۰ تومان،  ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۲۳۰۰ تومان بوده است.


بسته ترکیبی ارائه‌ شده به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، شامل ۲۰ دقیقه مکالمه با ایران، ۲۰ دقیقه مکالمه داخلی، ۲۰ عدد پیامک و ۱۰۰ مگابایت دیتا است. بسته‌های اینترنت همراه نیز در ۴ حجم ۵۰ مگابایت (۸ هزار تومان)، ۱۰۰ مگابایت (۱۴ هزار تومان)، ۲۰۰ مگابایت (۲۷ هزار تومان) و ۴۰۰ مگابایت (۴۸ هزار تومان) قابل خریداری است.


همراه اول با اعزام تعداد زیادی کارشناس به مناطق مرزی ظرفیت شبکه خود را در پایانه‌های مرزی به بیش از دو برابر افزایش داده و تدابیر ویژه‌ای نیز برای این مراسم تببین کرده است، بر همین اساس به صورت ۲۴ ساعت شبکه ارتباطی مانیتورینگ می‌شود و ۶ نقطه نیز به منظور دریافت سرویس وای فای در مسیر نجف تا کربلا ایجاد و پیاده سازی شده که کاربران تمامی اپراتورهای تلفن همراه به صورت رایگان می‌توانند  از آن استفاده کنند.


همراه اولی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به پورتال همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند. همچنین بسته‌ها از درگاه فروشگاه آنلاین به نشانی Shop.mci.ir یا از درگاه USSD و با شماره گیری کد دستوری #۶۳۱*۱* قابل خریداری است.  


تعرفه مشترکان ایرانسل



ایرانسل به همه مشترکین روزانه ۱۰ مگابایت بسته اینترنت رومینگ رایگان در بازه ۷ روزه اربعین ۹۷ عرضه می کند که از طریق برنامه ایرانسل من در دسترس است.


از رومینگ ناخواسته جلوگیری کنید


همراه اول در اطلاعیه‌ای درباره خدمات اربعین به مشترکان خود  اعلام کرد در صورتی که قصد سفر به عراق و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی را دارید، در پایانه‌های مرزی و قبل از ورود به کشور عراق هنگام برقرای تماس برای جلوگیری از رومینگ ناخواسته "پوشش شبکه همراه اول" تلفن همراه خود را کنترل نمایید بر همین اساس می‌توانید تنظیمات جستجوی شبکه گوشی را در حالت دستی (manual) قرار داده و شبکه همراه اول (IR-MCI) را انتخاب کنید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر