آیفکس هم افت کرد

آیفکس، شاخص کل فرابورس امروز در پایان معاملات با ۴۷ واحد افت به ۲ هزار و ۱۸ واحدی رسید.
کد خبر : ۹۳۱۱۲
99

به گزارش ایبِنا، دادوستدهای فرابورس در پنجمین روز از آبان‌ماه ۱۳۹۷ با معامله۶۷۴ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال دنبال شد که به موازات آن شاخص کل این بازار با ۴۷ واحد افت در سطح ۲ هزار و ۱۸ واحدی ایستاد.


در معاملات امروز شنبه تعداد ۴۳ میلیون سهم به ارزش ۱۲۲ میلیارد ریال در بازار اول و ۲۰۷ میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و ۳۲ میلیارد ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت. همزمان در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز شاهد جابه‌جایی ۴۱۰ میلیون سهم به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال میان سهامداران این بازار بودیم.


کاهش ۴۷ واحدی شاخص


در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه دی، نوش پونه مشهد و بیمه سامان به دلایلی همچون افشای اطلاعات با اهمیت و یا نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد طی ۵ روز معاملاتی متوالی در نماد اصلی، متوقف شدند. این در حالی بود که نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک ایران زمین، فاسیت اهواز، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، داروسازی سبحان انکولوژی و نماد شرکت کی بی سی بازگشایی شدند.


از سوی دیگر شاخص کل فرابورس امروز با ۴۷ واحد افت در سطح ۲ هزار و ۱۸ واحدی ایستاد که عمده بار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «زاگرس»، «میدکو»، «ذوب»، «هرمز»، «شراز» و «شاوان» تا سطح حداکثر ۱۵ واحد رقم خورد. در مقابل، نماد «مارون» با تاثیر مثبت ۱۲ واحدی بر آیفکس مانع از ریزش بیشتر این نماگر شد.


وضعیت نمادها


امروز در میان نمادهای پربازدید فرابورسی سهامی ذوب‌آهن و داروسازی آوه سینا در صدر ایستادند. نماد «داوه» همچنین با نقل و انتقال ۴۳ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۹۶ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.


در بازار پایه فرابورس نیز در تابلو «الف» این بازار نماد معاملات سایر اشخاص بورس کالای ایران پربیینده‌ترین نماد شناخته شد، در تابلو «ب» این عنوان به نماد پلی اکریل ایران «شپلی» رسید و در تابلو «ج» نیز نماد گروه اقتصادی کرمان خودرو «خکرمان» پربازدیدترین نماد شد.


در این میان نگاهی به معاملات بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد مجموع معاملات اوراق تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق با درآمد ثابت به نقل و انتقال ۱۵ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال انجامیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر