25 آبان 1397 - 10:39
تا پایان مهرماه بررسی شد؛

تورم نقطه‌ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات ۲۷.۲ درصد

تورم نقطه‌ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات تا پایان مهرماه به ۲۷.۲ درصد رسید که نسبت به ماه قبل از آن ۵.۵ درصد رشد یافته است.
کد خبر : ۹۳۵۹۵
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آماری که مرکز آمار ایران منتشر کرده، تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات که در شهریورماه ۲۱.۷ درصد بود، در مهرماه به ۲۷.۲ درصد رسید. این آمار نشان می دهد که تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات برای دهک اول جامعه از ۱۷.۳ درصد در شهریورماه به ۲۲.۴ درصد رسید. این رقم برای دهک دوم از ۱۸.۵ درصد در مدت مشابه افزایشی ۵.۷ درصد یافته و رقم ۲۴.۲ درصدی را نشان می دهد.


تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات برای دهک سوم در شهریورماه ۱۹.۰ درصد بود که در مهرماه به رقم ۲۴.۹ درصد افزایش یافت. تورم نقطه ای این کالاها همچنین در مدت زمان مشابه برای دهک چهارم جمعیتی معادل ۲۵.۴ درصد محاسبه شده که نسبت به شهریورماه ۵.۹ درصد رشد داشته است. اما این رقم برای دهک پنجم در مدت زمان مشابه با ۶.۰ درصد رشد ۲۶.۰ درصد افزایش نشان می دهد.



مرکز آمار ایران تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات را برای دهک ششم در پایان مهرماه ۲۶.۶ درصد محاسبه کرده است. این رقم برای این دهک در شهریورماه ۲۰.۶ درصد بود. براین اساس تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات برای دهک هفتم از ۲۲.۲ درصد در شهریورماه به ۲۸.۳ درصد در مهرماه رسید که افزایشی ۶.۱ درصدی داشته است.


تورم نقطه ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات برای دهک هشتم در شهریورماه ۲۳.۱ درصد بود که این رقم در مهرماه با ۶ درصد رشد ۲۹.۱ درصد محاسبه شده است. این رقم برای دهک نهم نیز در مهرماه ۳۰.۵ درصد اعلام شده که نسبت به ماه قبل از آن ۵.۴ درصد رشد یافته است. اما تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات برای دهک دهم نیز از ۲۸.۱ درصد در ماه ششم سال به ۳۲.۹ درصد در اولین فصل پاییز رسیده است که افزایشی ۴.۸ درصدی را نشان می دهد.


با این حساب کمترین رقم تورم نقطه ای برای این دسته از کالاها و خدمات برای دهک اول و بالاترین آن برای دهک دهم بوده است. تفاوت نرخ تورم نقطه ای این دو دهک براین اساس ۱۰.۴ درصد است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر