27 آبان 1397 - 15:00
در پی اعتماد هموطنان صورت گرفت:

اعطای ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار فقره تسهیلات توسط بانک مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای شفافیت اطلاع رسانی سیاست های خود و آگاهی بخشی مشتریان از اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل در دریافت خدمات، گزارش عملکرد خود از ابتدای تأسیس تا کنون را منتشر کرد.
کد خبر : ۹۳۷۳۵
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک به منظور تحقق سیاست های تدوین شده در راستای مسئولیت های اجتماعی و ترویج بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه، از طریق طراحی و اجرای طرح ها و برنامه های متنوع برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه گام های موثری در حوزه های اشتغال، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی برداشته است.


در این گزارش بخشی از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران از زمان تأسیس تا کنون، تشریح شده است:


اعتماد ۶ میلیونی مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران


طی یکدهه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکنون ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار سپرده گذار با اعتماد به بانک قرض الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کرده که از این میان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معادل ۷۳ درصد مشتریان در دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به سپرده گذاری در این بانک اقدام کرده اند.


همچنین طی یکدهه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران مبلغ یکصدو ده هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال منابع جمع آوری شده که ۹۲ هزارمیلیارد ریال، معادل با ۸۳ درصد در دولت های یازدهم و دوازدهم جذب شده است.


این مهم در حالی محقق شده که نسبت مطالبات غیرجاری به مصارف بانک نیز از ابتدای تأسیس تا کنون حدود ۱ درصد بوده که نشانگر حسن نیت مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به تعهدات خویش است.


اعطای ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار فقره وام قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴درصد


شایان ذکر است طی یکدهه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، بیش از ۹۰ درصد منابع با اعتماد مردم جذب شده که در پی این اعتماد، ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار فقره به ارزش ۲۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این میزان تعداد ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار فقره به ارزش ۱۹۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، معادل ۷۸ درصد تعداد و ۸۶ درصد مبلغ از کل تسهیلات پرداختی مربوط به دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.


همچنین شایان ذکر است که در سال گذشته بالغ بر ۷۵۰ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و بانک قرض الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۳۹۷ برای اعطای یکصدهزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برنامه ریزی کرده بود که تا نیمه آبان ماه، ۶۵۰ هزار فقره به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.


حمایت از کارآفرینی و اشتغال و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه


بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید و نیز در راستای تحقق شعار سال به موضوع حمایت از کارآفرینی و اشتغال ورود کرده و در این زمینه با سازمان های بهزیستی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... همکاری کرده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر