هجوم آمریکایی‌ها برای خرید دینار عراقی

بسیاری از آمریکایی‌ها به دنبال گمانه زنی بر سر ارزش گذاری مجدد دینار عراق از سوی دونالد ترامپ اقدام به خرید میلیون ها دینار کرده اند.
کد خبر : ۹۳۸۶۹
دینار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از نیوزویک، شماری از آمریکایی ها اقدام به خرید میلیون ها دینار عراقی به امید ارزش گذاری مجدد آن توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا کرده اند تا این امر منجر به ثروتمند شدن آنها شود.


در همین حال شایعاتی در مورد این وجود دارد که دولت ایالات متحده به دنبال برنامه ریزی برای ارزش گذاری فعلی دینار عراق است. گفته می شود که هر ۰۰۰۸۴. ۰ دینار عراق برابر با یک دلار آمریکا خواهد شد که این رقم تقریبا برابر یا حتی بیش از ارزش دینار در برابر دلار قبل از دوره ترامپ یا دوره صدام حسین قبل از جنگ خلیج در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی است.


آمریکا ابتدا در پاسخ به تجاوز صدام به کویت، اقدام نظامی علیه عراق کرد و بعد بغداد را تحریم و سرانجام صدام را در سال ۲۰۰۳ میلادی سرنگون کرد و کنترل اقتصادی عراق را به عهده گرفت.  


بر پایه این گزارش، ترامپ در آوریل ۲۰۱۷ میلادی درپاسخ به متهم قرار دادن چین به دستکاری ارز خود اعلام کرد که تمام ارزها را در یک میدان بازی همتراز قرار می دهد.  


جستجو سریع در گوگل و توئیتر نشان می دهد که تعداد زیادی همچنان بر این باور هستند که احتمال ارزش گذاری مجدد دینار عراق وجود دارد و امیدوار هستند که تاجر میلیاردی که اکنون رییس جمهور ترامپ شده، این اتفاق را رقم زند.  


برچسب ها: ترامپ دینار عراق
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر