روپیه پاکستان سقوط کرد/ هر ۱۴۳ روپیه در برابر یک دلار

روپیه پاکستان با ۵ درصد سقوط ارزش در برابر دلار روبرو شد و هر ۱۴۳ روپیه به یک دلار رسید.
کد خبر : ۹۴۱۹۱
ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از الجزیره انگلیسی، روپیه پاکستان در ۴۸ ساعت اخیر تقریبا ۵ درصد ارزش خود را از دست داد و به کمترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید. این در حالی است که بانک مرکزی این کشور به دنبال بخشی از تلاش این کشور در برابر بحران پرداخت در سال گذشته میلادی ارزش روپیه را کاهش داد.


بر همین اساس، درست یک روز بعداز جشن یکصدمین روز دولت عمران خان و برنامه تلویزیونی او در ارتباط با دستاوردهای دولت پاکستان هر ۱۴۳ رویپه پاکستان به یک دلار سقوط کرد. همچنین «استیت بانک پاکستان» هم به طور غیر مستقیم چندین بار ارزش پول پاکستان را برای کم کردن فاصله زیاد تراز کسری پرداخت ها کاهش داده است.


در حال حاضر، بازارهای پاکستان به دلیل عدم توافق کارآمد بین این کشور و صندوق بین المللی پول برای اعطای وام به پاکستان و نیز نامشخص بودن مسیر سیاست های مالیاتی در دولت عمران خان ناامید هستند.


بر پایه این گزارش، روند نزولی ارزش رویپه پاکستان از ابتدای سال جاری میلادی شدت گرفته و پول این کشور تا کنون به دلیل تورم بالا و کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی پاکستان در حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر