آمار معاملات ۹ ماه اخیر مشخص کرد:

یک کارگزار بانکی در میان کارگزاران برتر بورس

آمار و اطلاعات منتشره از سوی بورس و اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که یک کارگزاری بانکی در بین ۵ کارگزاری برتر بازار سرمایه در ۹ ماه اخیر قرار دارد.
کد خبر : ۹۵۱۴۳
بورس

به گزارش ایبِنا، عملکرد بیش از ۱۰۰ کارگزاری در ۹ ماه ابتدایی سال جاری حاکی از آن است که بانک پارسیان با ۴.۲۲ درصد از کل ارزش معاملات جزو کارگزاری های برتر بازار سهام بوده است


۵ کارگزاری برتر


این گزارش می‌افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۴.۸۳ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۹۷ به خود اختصاص دادند.


همچنین شرکت‌های کارگزاری «مفید با ۸.۵۶ درصد، صبا تامین با ۴.۴۵ درصد، بانک پارسیان با ۴.۲۲ درصد، آگاه  با ۴.۰۴ درصد و خبرگان سهام  با ۳.۵۶ درصد» در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


سهم معاملات آنلاین


آمار معاملات نه ماهه اول ۹۷ نشان می‌دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۳۷.۵۴ درصد بوده است.


بر اساس گزارش اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات در نه ماهه ابتدایی سال ۹۷ از ۱۰۶ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۲ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.


کارگزاری‌های برتر معاملات الکترونیک


  بر اساس این گزارش ۴۲.۴۴  درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری‌های «مفید با ۲۲.۲ درصد، آگاه با ۸.۸۷ درصد، فارابی با ۵.۳۲ درصد، مبین سرمایه با ۳.۲۴ درصد و تدبیرگران فردا  با ۲.۸۱» درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.


همچنین از کل معاملات، بیش از ۷۳۴ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که ۳۱.۷  درصد کل خرید و فروش می باشد.


آمار خرید و فروش عمده و خرد


بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در نه ماهه اول ۹۷، بیش از ۲۳۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.


براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۴.۵   درصد کل معاملات بوده است.


 همچنین ارزش خرید و فروش عمده  ۳.۴۴ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۱۲ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر