09 دی 1397 - 10:46
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

هدایت خریداران ارز و سکه به بورس/ تعامل بازار پول و سرمایه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است بانک مرکزی باید در ایجاد زمینه‌های هدایت خریداران ارز و سکه به بازار سرمایه برنامه‌ریزی کند.
کد خبر : ۹۵۲۳۶
نرخ ارز و سکه

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به استراتژی بانک ها در برهه ای از زمان برای کاهش نرخ سود بانکی، گفت: در آن زمان سیاست گذاران در پی هدایت نقدینگی به سمت بورس بودند که عملا این مطالبه محقق نشد.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش شاخص بورس کسانی که از خرید سکه و ارز ناامید شده بودند به سمت بازار بورس شتافتند، افزود: با توجه به اینکه حضور در بورس کار همه نبوده و نیازمند تخصص است، از اینرو اقبال عمومی برای سرمایه گذاری در این حوزه کمتر از سایر حوزه ها است.


وی با تاکید بر اینکه سپرده گذاری نزد بانک ها برای هر فردی آسان تر از سرمایه گذاری نزد بورس است، تصریح کرد: بخشی از بورس ریسک پذیر بوده در حالی که سپرده گذاری ریسک نداشته و سود سپرده مشخص است.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید در این حوزه برنامه ریزی داشته باشد تا بورس را بیشتر در بین مردم رواج دهد، گفت: در برهه ای دیده شد سرریز خریداران سکه و ارز به بورس هدایت شدند، در حالی که اگر از ابتدا به این سمت هدایت شده بودند به طور حتم حباب نرخ ها را شاهد نبودیم.


یوسفیان ملا از ضرورت اعطای برخی مشوق ها از سوی بانک مرکزی به افراد برای سرمایه گذاری در بورس خبر داد و افزود: ارایه وام با نرخ سود کمتر به خریداران بورس می تواند مشوقی در این حوزه باشد.


وی ادامه داد: بانک مرکزی باید کسانی که به بازار بورس رفته و سهام خریداری می کنند به ازای هر شاخص با ارایه وام به آنها موافقت کند. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ضرورت مشخص شدن سازوکار بانک مرکزی برای تعامل با بورس، گفت: باید برنامه ها در این حوزه شفاف شود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست های تخصصی مجلس تعامل بانک مرکزی و بورس پیگیری خواهد شد، گفت: بورس باید به همه شناسانده شود و در این راستا بانک مرکزی باید با ارایه مشاوره و ‌برنامه ریزی خریداران ارز و سکه را به سمت خرید سهام هدایت کند.


برچسب ها: ارز سکه حباب
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر