خوانساری عنوان کرد:

امکان افزایش ورود موقت کالا به مناطق آزاد

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امکان افزایش ورود موقت کالا به مناطق آزاد بیش از ۳۲۰۰ قلم وجود دارد، افزود: تقاضای واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز را داریم.
کد خبر : ۹۵۹۰۵
خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز (سه شنبه) و در نشست هیات نمایندگان این اتاق با اشاره به تصویب پویش موانع کسب و کار در هیات رییسه اتاق گفت: بر اساس این طرح، سوالاتی از اعضا مطرح شد تا موانع را شناسایی کنیم. این طرح حدود یک میلیون بیننده در شبکه های مجازی داشت.


وی ادامه داد: هر روز ده ها مورد شکایت از موانع کسب و کار به اتاق می رسد و فکر می کنم به جز تحریم، بوروکراسی داخلی بیش از تحریم مانع برای کسب و کار ایجاد کرده است. خوانساری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گردش ثبت سفارش مشکل زیادی را برای تولید و کسب و کارها ایجاد کرده، از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم تا زمان ثبت سفارش را به ٦ ماه افزایش دهد و این مدت قابلیت تمدید برای سه ماه دیگر را نیز داشته باشد.


رییس اتاق تهران ادامه داد: در حال حاضر برخی ماشین آلات وارد گمرک شده ولی به خاطر موانع موجود ترخیص نشده اند. وی یکی دیگر از موانع را واردات از محل انتقال بدون ارز عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان از این موضوع مواد اولیه و جانبی مورد نیاز خود را وارد می کنند و اگر قرار باشد از طریق سامانه نیما اقدام کنند، فرایندی زمان بر خواهد بود و تقاضا کرده ایم که مواد اولیه بدون انتقال ارز وارد شود.


خوانساری اظهار داشت: مسائل زیست محیطی و استاندارد همیشه وجود دارد ولی باید بپذیریم که در شرایط مناسب قرار نداریم و می توانیم بحث های استاندارد را سهل کنیم. وی خواستار آزاد شدن ورود موقت کالا به ویژه برای بخش تولید شد و اظهار داشت: مجوزی برای ورود موقت ٣٢٠٠ قلم کالا به مناطق آزاد داده شده که گام خوبی است، ولی امکان افزایش این تعداد قلم کالا وجود دارد.


رییس اتاق تهران همچنین از برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی در روز یازدهم اسفندماه خبر داد و از تمامی اعضا خواست تا در این انتخابات مشارکتی فعال داشته باشند. وی همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره اعطای نشان و لوح امین الضرب اظهار داشت: امسال استقبال بهتری از این مراسم شد و حدود ٤٥٠ نفر تقاضای نشان داشتند که با تصمیم هیات داوران به ١٠ نفر این نشان اعطا شد.


وی افزود: امید داریم نشان امین الضرب به نوبل ایرانی کارآفرینی تبدیل شود و بتوانیم علاوه بر حوزه اقتصاد به سایر حوزه ها نیز نشان اعطا کنیم. خوانساری اعلام کرد که از سال آینده نشان فرهنگ و هنر امین الضرب نیز اعطا خواهد شد.


اسدالله عسگر اولادی صادرکننده نمونه کشور نیز در سخنانی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: شرایط صادرات خوب نیست و بهار سختی در پیش خواهیم داشت. وی افزود: برای اولین بار در ٦٠ سال گذشته صادراتی ندارم و این موضوع به آن دلیل است که خریدار خارجی سامانه نیما را نمی شناسد و باید جلسه ای را با رییس کل بانک مرکزی برای رفع این موضوع داشته باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر